Protecția consumatorului din Polonia amendează Volkswagen în scandalul Dieselgate, acuzând gigantul auto că a indus în eroare clienții
Volkswagen
Polonia a impus subsidiarei locale a grupului Volkswagen o amendă de 120,6 mil. zloţi (31,8 mil. dolari) pentru că i-a indus în eroare pe consumatori cu privire la nivelul emisiilor poluante produse de automobilele sale, a anunţat Autoritatea pentru protecţia consumatorilor din Polonia (UOKiK).
Amenda acoperă perioada cuprinsă între 2008 şi 2016 şi vizează mărcile Volkswagen, Audi, Seat şi Skoda echipate cu software-ul de control al motorului EA 189 EU 5.
Acest program software detectează momentul în care automobilul este supus unor teste şi atunci reduce emisiile de oxid de azot în scopul obţinerii unor note mai bune. În schimb, în condiţii reale de drum, emisiile poluante ale automobilului sunt mai mari.
Cu toate acestea, Volkswagen a utilizat valorile mai mici ale emisiilor poluante înregistrate în timpul testelor pentru a-şi promova automobilele în rândul consumatorilor, subliniază UOKiK, potrivit Agerpres.
De asemenea, Autoritatea pentru protecţia consumatorilor din Polonia a decis să sancţioneze Volkswagen pentru recomandările trimise dealerilor săi în care aceştia erau îndemnaţi să nu ia în seamă plângerile formulate de consumatori cu privire la emisiile poluante ale automobilelor.
Volkswagen trebuie să informeze fiecare consumator care a achiziţionat un automobil echipat cu un motor EA 189 EU 5 cu privire la decizia Autorităţii pentru protecţia consumatorilor din Polonia.
Grupul auto german a fost deja amendat pentru scandalul “Dieselgate” în alte ţări, precum SUA, Italia şi Australia.
În 2019, grupul auto german Volkswagen a livrat un număr record de 10,97 milioane vehicule, cu 1,3% mai mult decât cele 10,83 milioane vehicule livrate în 2018. Volkswagen a precizat că livrările de autoturisme marca principală VW au crescut cu 0,5%, până la 6,28 milioane unităţi în 2019.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS