Volkswagen renunță la construcția unei noi uzine în Turcia, investiție pentru care a concurat și România, și mută producția unor modele în Slovacia
Volkswagen
Volkswagen va muta producţia vehiculului său Passat şi a modelului premium Skoda Superb la fabrica sa din Bratislava, Slovacia, după ce, iniţial, a vrut să producă cele două maşini în Turcia, a informat marţi publicaţia The Slovak Spectator.
Investiţia grupului german va fi mult mai ridicată decât se aştepta Guvernul premierului Igor Matovič. Nu se ştie dacă vor fi produse şi vehicule electrice la Bratislava, a informat o altă publicaţie slovacă, Denník N, potrivit Agerpres.
În iulie, Executivul de la Bratislava a semnat un memorandum cu reprezentanţii VW, sugerând o investiţie de 500 de milioane de euro, dar recentele informaţii indică o investiţie de un miliard de euro.
Suma a fost menţionată de Herbert Diess, directorul general al Volkswagen, într-un interviu acordat revistei germane Automobilwoche. El a confirmat majorarea producţiei la fabrica din Slovacia.
În iulie, Volkswagen a anunţat că renunţă la planurile anterioare care vizau construirea unei noi uzine în Turcia, ca urmare a scăderii semnificative a cererii pentru autoturisme noi în contextul pandemiei de coronavirus.
Volkswagen analizase mai multe posibile locaţii pentru noua sa fabrică din Europa de Est, inclusiv România, Serbia şi Bulgaria, dar până la urmă grupul german a optat pentru Turcia. În Manisa, la 40 km de oraşul Izmir, ar fi urmat să se construiască o uzină cu o capacitate anuală de producţie de 300.000 de vehicule. Facilitatea de producţie în valoare de 1,3 miliarde euro urma să construiască modele Volkswagen Passat şi Skoda Superb, începând din 2022.
Presa slovacă susţine că printre motivele pentru care VW a ales Slovacia se află măsurile de stimulare a investiţiilor promise de Guvern şi promisiunea autorităţilor de la Bratislava de a construi o instituţie care să-i pregătească pe angajaţi şi să le îmbunătăţească competenţele.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS