Încă o țară intră în cursa pentru fabrica Volkswagen. Ce șanse mai are România să “fure” investiția germană de 1,3 mld. euro de la turci
Volkswagen
Pe lângă Serbia, Bulgaria și România, Grecia intră și ea în cursa pentru găzduirea fabricii Volkswagen din estul Europei, scrie agenția bulgară Novinite.
Declarația a fost făcută de ministrul grec al Economiei, citat de publicația de business germană Handelsblatt.
La începutul lunii octombrie, Volkswagen a înghețat planurile de a construi o fabrică în Turcia, lângă Izmir, din cauza operațiunii militare turcești din nordul Siriei.
Tucia și Bulgaria au fost principalele state care au concurat pentru a atrage investiția de 1,3 miliarde de dolari a gigantului auto german, acesta alegând în cele din urmă Turcia.
Potrivit analiștilor, situația pe care a creat-o invadarea nordului Siriei de către armata turcă a repus statele din Balcani pe lista scurtă a Volkswagen. Serbia, România și, mai nou, Grecia, concurează alături de Bulgaia pentru a-i convinge pe nemți.
Volkswagen, pe de altă parte, a anunțat că nu caută o altă locație pentru construirea fabricii, deși momentan a oprit planurile pe care le avea în Turcia.
"Urmărim evoluţiile. Planurile pentru Turcia sunt în prezent în aşteptare. Nu căutăm în mod activ locaţii alternative", a afirmat săptămâna trecută Andreas Tostmann, şef de producţie la VW.
Luni, surse citate de Automotive News Europe declarau că grupul Volkswagen ar putea decide să producă în viitor modelul Passat în Slovacia, în locul Turciei. În prezent, modelul Passat de dimensiuni medii este produs la fabrica din Emden, Germania, dar VW are nevoie de o nouă locaţie, deoarece unitatea este modernizată pentru a fabrica în exclusivitate modele electrice.
Pe lista nemților de la Volkswagen pentru construcția noii fabrici din Europa de Est au fost, în primă fază, Turica, Serbia, Bulgaria și România. România a fost exclusă de la început, din cauza lipsei infrastructurii, în timp ce vecinii bulgari s-au bătut până în ultima clipă pentru investiția de peste un miliard de euro, pierdută în favoarea Turciei.
Volkswagen are, în regiune, uzine care produc pentru diferitele sale branduri, în Polonia, Slovacia, Cehia, Ungaria şi Bosnia-Herţegovina.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS