Volkswagen incearca sa recastige increderea americanilor cu Skoda, dupa scandalul emisiilor poluante
Skoda, subsidiara din Cehia a grupului german Volkswagen, ia in considerarea vanzarea de masini in Statele Unite, unde firma mama incearca sa recastige increderea consumatorilor, dupa scandalul emisiilor, transmite Reuters.
Ca parte a strategiei Volkswagen pana in 2025, Skoda analizeaza potentialul regiunilor unde nu vinde inca vehicule, inclusiv America de Nord, dar o decizie nu este asteptata prea curand, a anuntat un purtator de cuvant al companiei din Cehia.
Anuntul reflecta cresterea optimismului Volkswagen privind repararea imaginii sale in SUA dupa scandalul emisiilor, prin lansarea de noi produse. In ultimele opt luni, vanzarile brandului VW pe piata din SUA au scazut cu peste 10%, la 207.800 vehicule.
Analistii sunt sceptici in legatura cu succesul Skoda in Statele Unite. "Skoda ar trebui sa se extinda pe pietele emergente, cum ar fi India sau America de Sud", a apreciat analistul Frank Schwope de la NordLB.
2015 a fost al doilea an consecutiv in care vanzarile Skoda au depasit pragul de un milion de unitati, datorita lansarilor de noi produse. Skoda este principalul exportator ceh.
Skoda Auto are trei uzine de asamblare in Cehia. Compania produce autoturisme in China, Rusia, Slovacia si India, in principal prin intermediul unor parteneriate la nivel de grup. Skoda produce sapte modele de autoturisme in 40 de versiuni.