Volkswagen Group vrea sa intre in Formula 1. Interesul pentru "Marele Circ", incurajat de succesul global de marketing al rivalului Daimler
Volkswagen Group, al doilea producator mondial de automobile, dupa Toyota, a initiat un studiu de fezabilitate cu privire la o potentiala intrare in Formula 1, informeaza BBC.
Studiul este efectuat sub conducerea fostului "team principal" al Ferrari Stefano Domenicali, care a fost angajat in acest an de Audi, marca a grupului.
Interesul Volkswagen pentru Marele Circ a fost incurajat de succesul global de marketing inregistrat de grupul rival Daimler, de care apartine noua campioana mondiala, Mercedes AMG.
Insa intrarea VW in F1 nu este un proces usor, depinzand de eventuale schimbari la nivelul companiei sau la nivelul sportului.
Ferdinand Piech, presedintele Comitetului Director al VW Group, si administratorul drepturilor comerciale ale F1, Bernie Ecclestone au o relatie tensionata de mult timp. Astfel, cel putin unul dintre ei ar trebui sa-si paraseasca pozitia inainte ca Volkswagen sa se alature Formulei 1.
VW a facut parte din grupul de lucru al producatorilor de automobile care a decis introducerea motorului turbo hibrid in F1 in acest sezon, insa a votat impotriva si nu si-a modificat, oficial, pozitia de atunci.
Dar BBC noteaza ca mai multi membri ai Comitetului Director al VW considera Formula 1 ca fiind un instrument promotional global mai eficient decat cele in care este implicata compania prin programele ei de sporturi automobilistice.
Pe langa VW si Audi, printre marcile grupului se numara Porsche, Lamborghini, Bugatti, Bentley, Skoda si Seat. Volkswagen Group este implicat in acest moment in trei programe sportive: cu Porsche si Audi in Campionatul Mondial de Anduranta, cu Audi in Campioantul German de Turisme (DTM) si cu Volkswagen in Campionatul Mondial de Raliuri.
Valoarea globala a publicitatii de care a beneficiat Mercedes in aparitiile televizate din sezonul 2014 al Campionatului Mondial de Formula 1 a fost de 2,8 miliarde de dolari (2,25 miliarde de euro).
In comparatie, valoarea publicitatii de care a beneficiat VW prin programele sale din motorsport a fost estimata la 30 de milioane de dolari (24 de milioane de euro).
Mercedes a cheltuit suma neta de 130 de milioane de euro in Formula 1, fara a include aici banii primiti de la sponsori si de la Ecclestone. Cheltuielile similare ale VW in sporturile in care a participat au fost de peste 2,5 ori mai mari - 320 de milioane de euro.
Potrivit unor surse citate de BBC, intrarea Volkswagen Group in Marele Circ s-ar putea face prin intermediul echipei Red Bull. Ferdinand Piech are o relatie foarte buna cu patronul producatorului de bauturi energizante Red Bull, Dietrich Mateschitz, ambii fiind austrieci. Dar VW a respins in urma cu cativa ani o posibila colaborare cu Red Bull, precizand ca daca va intra vreodata in F1 o va face cu o echipa proprie, cu sediul in Germania.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS