VW da 4 mld. euro cash sa cumpere un superbrand. Se pune punct celor 7 ani de scandaluri intre doua dintre cele mai puternice familii din lume
Volkswagen va cumpara, pentru 4,46 miliarde euro, 50,1% din actiunile Porsche. Va deveni astfel actionar unic al producatorului de autoturisme sport, dupa sapte ani de dispute care au indepartat doua dintre cele mai puternice familii din business-ul german, transmite Bloomberg.
VW a reusit sa ajunga la un acord cu autoritatile fiscale, depasind astfel ultimul obstacol in calea preluarii Porsche, a anuntat gigantul auto.
Tranzactia va fi achitata in cash, pornind de la o valoare de 3,88 miliarde euro a producatorului de automobile sport, la care se adauga compensatii in contul dividendelor la care ar fi fost indreptatit holdingul Porsche de la divizia auto si o suma ce reprezinta jumatate din sinergiile estimate in urma fuziunii.
Porsche va fi intregrat astfel in portofoliul de marci al Volkswagen, care detine producatori auto precum Audi, Skoda sau Seat, dar si constructorul de motociclete Ducati si producatorii de camioane MAN si Scania.
Cele doua companii au convenit sa fuzioneze in 2009, dupa ce Porsche a ajuns intr-o situatie dificila, acumuland datorii de peste 10 miliarde euro in urma unei incercari esuate de a prelua Volkswagen.
Compania holding Porsche, controlata de familia Piech-Porsche, detine inca 50,7% din actiunile comune ale Volkswagen.
Actiunile Volkswagen au crescut cu 11% in acest an, capitalizarea companiei fiind de peste 57 miliarde euro.
Porsche are o valoare de piata de 12,8 miliarde euro, in urcare cu 1,5% in 2012. Tentativa de preluare a VW de catre Porsche a inceput in 2005, divizand familiile mostenitoare. Ferdinand Piech, presedintele board-ului VW, s-a impotrivit intentiilor varului sau, Wolfgang Porsche, si a reusit sa impiedice tranzactia pana cand tentativa de preluare a esuat in contextul crizei financiare mondiale, cand datoriile constructorului de automobile sport au explodat.
Piech, fost CEO al Volkswagen, ales in aprilie pentru cel de-al treilea mandat de presedinte al board-ului, si-a cristalizat in ultimii ani controlul asupra grupului.
Volkswagen este cel mai mare constructor auto din Europa si si-a propus sa preia, in urmatorii ani, pozitia de lider mondial, pentru care se bate cu General Motors (SUA) si Toyota (Japonia).
Sursa: Mediafax
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS