GM a livrat anul trecut in China 3,16 milioane de autovehicule, in crestere cu 11%.

Piata auto chineza a crescut anul trecut cu 14%, la aproape 22 milioane autovehicule, fiind pentru prima data cand livrarile auto dintr-o tara depasesc 20 de milioane de unitati in cursul unui singur an.

Volkswagen vrea sa devina cel mai mare producator auto din lume pana in anul 2018, pozitie pentru care in prezent se bat Toyota si GM. In China, Volkswagen si GM domina in randul marcilor straine, iar cele doua companii au anuntat investitii in valoare totala de 36 miliarde de dolari pe piata chineza. Producatorii japonezi si sud-coreeni, in frunte cu Toyota si Hyundai, pregatesc de asemenea investitii importante pentru a-si consolida pozitia.

Intre timp, problemele cu poluarea din marile orase chineze ar putea determina autoritatile sa adopte controale mai stricte pe vanzarile de autovehicule, pentru a combate emisiile de gaze cu efect de sera.

Actiunile GM au inchis vineri la New York in scadere cu 1,1%, in timp ce Volkswagen a urcat cu 1% pe bursa de la Frankfurt.

Desi China este deja cea mai mare piata auto din lume, vanzarile de autoturisme din tara au inca un potential ridicat de crestere, avand in vedere ca numarul de masini aflate in circulatie reprezinta numai 6% din populatie, fata de 80% in Statele Unite sau 36% in Coreea de Sud, potrivit datelor Bloomberg.

Locul trei in randul producatorilor auto straini din China este grupul japonez Nissan, cu vanzari de 1,27 milioane de unitati anul trecut, urmat de Hyundai, care a depasit in 2013 pentru prima data pragul de 1 milion de masini comercializate pe piata chineza.

Ford a devansat anul trecut Toyota si a urcat pe locul 5, cu aproape 1 milion de automobile comercializate in China, in urcare cu 49%, cea mai buna crestere in randul marcilor straine.