Volkswagen a construit cea mai eficienta masina din lume. Consuma mai putin de 1 litru de motorina/100 km, dar e interzisa in SUA
Volkswagen XL1 este o masina ce va avea un impact urias pe piata auto, promit producatorii.
Ultimul model lansat de Volkswagen atrage cu siguranta atentia pietonilor, nu doar pe cea a soferilor. A trecut ceva timp de cand o masina a producatorului german sa creeze atata valva in jurul sau.
Dar tocmai specificatiile sale deosebite o fac de neatins pentru doritorii din America. “Nu a fost niciodata gandita pentru piata din State. De exemplu, este obligatoriu sa ai oglinzi retrovizoare ca sa te incadrezi in legislatia SUA”, explica Mark Gillies, purtator de cuvant al Volkswagen, citat de revista Forbes.
Masina nu exceleaza la capitolul viteza ori acceleratie. Atinge suta de kilometri in peste 12 secunde si nu va depasi niciodata 160 km/h. De fapt, motorul sau in doi cilindri, situat in spatele autovehicului, alaturi de cel de al doilea motor, electric, nu ii confera in total mai mult de 68 de cai putere.

Volkswagen XL1 are insa alte atuuri. La prima vedere, cel putin, masina arata extrem de bine, cu un design futuristic si usi care se deschid pe verticala. Lasand aspectul estetic la o parte, se remarca prin faptul ca poate parcurge pana la 420 de kilometri cu numai 3,8 litri de benzina.
Acesta a fost de fapt si scopul pentru care a fost construita, potrivit sefului Volkswagen Group, Ferdinand Piech. Acesta si-a dorit o masina care sa nu consume mai mult de un litru de benzina pentru fiecare 160 de kilometri.

Echipa de productie a reusit aceasta minune inginereasca prin crearea unui automobil foarte usor (sasiul cantareste sub 800 de kilograme) si ingust – cele doua scaune din interior sunt defazate, astfel incat locul pasagerului este situat o idee in spatele soferului. Aceleasi masuri s-au luat si la interior, tot ce se putea reduce fiind scos din schema, pentru ca masina sa fie cat mai usoara. Spatele lui XL1 este mai ingust la randul sau decat partea din fata, iar bateria litiu-ion si rezervorul de benzina sunt asezate strategic, din aceleasi motive.
Fara oglinzi retrovizoare sau laterale, conducatorul auto trebuie sa se bazeze pe imaginile video transmise pe cele doua monitoare incastrate in portiere.

Exista, in schimb, spatiu suficient pentru pasageri, atat la picioare, cat si in partea de sus. In plus, cei care au testat-o spun ca masina este foarte silentioasa, usor de manevrat si cu niste frane pe care te poti baza.
Problema pentru cei care si-au pus deja acest model pe lista de dorinte este pretul: europenii pot cumpara Volkswagen XL1 daca au in buzunar 111.000 de euro. Volkswagen va scoate numai 250 de modele, incepand de anul viitor, toate construite la o fabrica din Germania.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS