Dupa 60 de ani, Volkswagen a oprit productia celui mai longeviv model din istoria sa
Fanii organizau festivaluri in cinstea acestei masini. Acum aproximativ 60 de ani, primul Volkswagen Transporter iesea pe poarta fabricii din Sao Paulo, Brazilia. In luna decembrie a fost asamblat ultimul dintre ele, pentru ca producatorul german a ales sa opreasca productia, inceapand cu prima zi a anului 2014.
Faimoasele dubite nu au mai fost produse in Germania din 1979, iar Mexic i-a urmat exemplul in 1994. Din acel moment, Brazilia a ramas singurul producator al Volkswagen Transporter. Dar acum, si aceasta tara opreste constructia acestui vehicul iconic, pentru ca nu se mai aliniaza la noile norme de siguranta.
Din 2014, legislatia cere ca noile masini sa fie echipate cu ABS si airbag-uri, insa acestea nu pot fi incorporate in vechiul model nemtesc.
Cu noua locuri pentru pasageri, dubita Volkswagen este cel mai longeviv model din istoria auto si disparitia sa de pe piata va intrista cu siguranta o multime de fani. Multi dintre ei organizau intalniri si festivaluri pentru a o sarbatori, creandu-se o adevarata cultura in jurul modelului. Masina era apreciata datorita pretului sau accesibil si designului ce putea fi adaptat foarte usor. Transporter a fost de-a lungul timpului folosit sub forma de chiosc mobil, ambulanta si chiar dric.

Sursa foto: Getty Images/Guliver. Volkswagen Transporter, pregatite pentru export, in 1959.
In Brazilia, unde este cunoscut sub numele de A Kombi, costa putin peste 20.000 de dolari, comparativ cu Mercedes Sprinter, o masina asemanatoare, care costa peste 36.000 de dolari.
Dar iesirea din scena se va face cu fastul cuvenit. Volkswagen intentioneaza sa lanseze o serie omagiala, de 600 de modele, in culorile clasice de albastru si alb, imbinand elementele vintage cu cele ale tehnologiei moderne.
Pretul va fi de 37.000 de dolari, iar cumparatorii vor primi certificate de autenticitate.
In total, 3,9 milioane de dubite au fost construite la nivel mondial, dintre care 1,5 milioane au fost asamblate numai in Brazilia. Numai anul acesta s-au construit 13.000, dintre care majoritatea asamblate manual.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS