Faimoasele dubite nu au mai fost produse in Germania din 1979, iar Mexic i-a urmat exemplul in 1994. Din acel moment, Brazilia a ramas singurul producator al Volkswagen Transporter.  Dar acum, si aceasta tara opreste constructia acestui vehicul iconic, pentru ca nu se mai aliniaza la noile norme de siguranta.

Din 2014, legislatia cere ca noile masini sa fie echipate cu ABS si airbag-uri, insa acestea nu pot fi incorporate in vechiul model nemtesc.  

Cu noua locuri pentru pasageri, dubita Volkswagen este cel mai longeviv model din istoria auto si disparitia sa de pe piata va intrista cu siguranta o multime de fani. Multi dintre ei organizau intalniri si festivaluri pentru a o sarbatori, creandu-se o adevarata cultura in jurul modelului. Masina era apreciata datorita pretului sau accesibil si designului ce putea fi adaptat foarte usor. Transporter a fost de-a lungul timpului folosit sub forma de chiosc mobil, ambulanta si chiar dric.

Sursa foto: Getty Images/Guliver. Volkswagen Transporter, pregatite pentru export, in 1959.

In Brazilia, unde este cunoscut sub numele de A Kombi, costa putin peste 20.000 de dolari, comparativ cu Mercedes Sprinter, o masina asemanatoare, care costa peste 36.000 de dolari.  

Dar iesirea din scena se va face cu fastul cuvenit. Volkswagen intentioneaza sa lanseze o serie omagiala, de 600 de modele, in culorile clasice de albastru si alb, imbinand elementele vintage cu cele ale tehnologiei moderne.

Pretul va fi de 37.000 de dolari, iar cumparatorii vor primi certificate de autenticitate.  

In total, 3,9 milioane de dubite au fost construite la nivel mondial, dintre care 1,5 milioane au fost asamblate numai in Brazilia. Numai anul acesta s-au construit 13.000, dintre care majoritatea asamblate manual.