Veste criminala pentru soferi. Noua metoda prin care pot fi provocate accidente mortale
De cand masinile au pe ele sisteme destepte, care pot comunica online, atacurile hackerilor sunt posibile foarte usor. Luna trecuta, senatul american a tinut o sedinta despre actualele sisteme inteligente de pe masini si posibilitatea infectarii virtuale.
David Strickland, administrator NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) a spus ca “inlocuirea sistemelor mecanice clasice cu cele electronice care pot fi controlate wireless via module de comunicare online” inseamna noi provocari atat pentru hacker, cat si pentru cei care garanteaza securitatea in masina.
Atacurile online se pot face atat timp cat masina este conectata la internet (prin aparatura proprie sau prin telefoane/tablete), dar si prin porturile USB (folosite cel ami mult cu stick-uri).
In 2010, Universitatea din California si cea din Washington au demonstrat intr-un proiect comun ca este destul de usor de "intrat” in unitatea de control a masinii daca aceasta este online. Rezultatele au fost panicante. Din momentul conexiunii, exprimentul a aratat ca pot fi controlate toate componentele de baza ale masinii pe electronic, din unitatea si softurile de comanda: parametrii motorului, frane, ratele de compresie ale motorului, ABS-ul si toate sistemele de siguranta active si chiar oprirea brusca a motorului.
David Strickland a insistat ca orice gadget conectat la internet care se afla in autoturism poate fi folosit ca arma pentru joaca hackerilor.
Tot in sedinta din senatul SUA s-a vorbit desper comunicarea V2V (vehicle-to vehicle) pe care o pregatesc producatorii pentru masinile autonome. Este singurul sistem prin care masinile care se conduc singure pot comunica pentru prioritate sau diverse sarcini date de soferi. Aceste softuri trebuie aparate foarte bine impotriva piratilor virtuali pentru a nu se intampla nenorociri.
Deocamdata doar Nevada, California si Florida permit prin lege masinile autonome. Nu doar producatorii trebuie sa-si securizeze bine softurile masinilor, ci si autoritatile trebuie sa fie pregatite pentru atacuri cibernetice.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS