David Strickland, administrator NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) a spus ca “inlocuirea sistemelor mecanice clasice cu cele electronice care pot fi controlate wireless via module de comunicare online” inseamna noi provocari atat pentru hacker, cat si pentru cei care garanteaza securitatea in masina.

Atacurile online se pot face atat timp cat masina este conectata la internet (prin aparatura proprie sau prin telefoane/tablete), dar si prin porturile USB (folosite cel ami mult cu stick-uri).  

In 2010, Universitatea din California si cea din Washington au demonstrat intr-un proiect comun ca este destul de usor de "intrat” in unitatea de control a masinii daca aceasta este online. Rezultatele au fost panicante. Din momentul conexiunii, exprimentul a aratat ca pot fi controlate toate componentele de baza ale masinii pe electronic, din unitatea si softurile de comanda: parametrii motorului, frane, ratele de compresie ale motorului, ABS-ul si toate sistemele de siguranta active si chiar oprirea brusca a motorului.  

David Strickland a insistat ca orice gadget conectat la internet care se afla in autoturism poate fi folosit ca arma pentru joaca hackerilor.  

Tot in sedinta din senatul SUA s-a vorbit desper comunicarea V2V (vehicle-to vehicle) pe care o pregatesc producatorii pentru masinile autonome. Este singurul sistem prin care masinile care se conduc singure pot comunica pentru prioritate sau diverse sarcini date de soferi. Aceste softuri trebuie aparate foarte bine impotriva piratilor virtuali pentru a nu se intampla nenorociri.  

Deocamdata doar Nevada, California si Florida permit prin lege masinile autonome. Nu doar producatorii trebuie sa-si securizeze bine softurile masinilor, ci si autoritatile trebuie sa fie pregatite pentru atacuri cibernetice.