Tara cu cele mai mari preturi la masini din cauza traficului supraaglomerat
Din cauza traficului incarcat, guvernul a exagerat taxele la masinile cumparate noi.
Singapore este tara care creste intr-un an cat altele in zece. Impreuna cu Hong Kong, Taiwan si Coreea de Sud formeaza comunitatea puternic dezvoltata “Four Asian Tigers”. Prognozele spun ca pana in 2030, Singapore va deveni prima forta comerciala mondiala, raportat la numarul de locuitori si business-uri.
Legea functioneaza dupa sistemului de drept din Anglia, iar The Economist considera modul de guvernare unul hibrid conform “Indexului de Democratie”. Asta inseamna ca este undeva intre democratiile partiale si controlul autoritar. Intr-un clasament al tarilor corupte, Transparency International pune Singapore la coada clasamentului.
Data fiind puterea financiara extraordinara, preturile sunt foarte sus, mai ales la produse pe care guvernul le normeaza in clasa lux. Aici intra si masinile. Preturile pot fi pana la de sapte ori mai mari.
Intr-un interviu pentru promovarea ultimului “Fast & Furious” lansat, actorul Vin Diesel a povestit socat de sumele pe care le cer dealerii. O parte din film s-a tras in Singapore.
Astfel, o Toyota Prius incepe de la aproape 160.000$, cand pretul ei in Statele Unite porneste de la mai putin de 40.000$. Un BMW Seria 6 la 80.000$, in Singapore costa 330.000$. Pe un site local cu oferte pentru masini, cel mai bun pret pentru cel mai accesibil Mini Cooper S este 150.000$. Un Rolls Royce Ghost (oarecum model entry level) este 870.000 $, iar o Honda Jazz, una dintre cele mai bune oferte din Singapore (masina mica si nepretentioasa deloc), incepe de la 100.000$.
Preturile sunt atat de mari din cauza traficului superaglomerat. Taxele de drum, cele de import, de inmatriculare anuala si placutele indexeaza enorm valoarea de achizitie. In plus, inainte de cumparare, trebuie platit un certificat de proprietar pentru masina sau motocicleta. In fiecare luna, statul emite aceste certificate. Pentru ca oferta e redusa si cererea e foarte mare se aplica mecanismul licitatiei. Astfel, numai cei foarte bogati isi pot permite o masina deaspura clasei low cost. Un Audi A4 cu motor de 1.8 litri ajunge la 182.000 $ cu toate taxele, fara asigurare si certificatul de proprietate.