Condusul va deveni aproape gratuit. Ce economii fac proprietarii de masini electrice
Pentru multi clienti, detinerea unei masini electrice iese din start din discutie, din ratiuni financiare. Calculele au aratat ca banii economisiti pe benzina sunt mai putini decat cei cheltuiti pe masina in sine, asa ca investitia nu se dovedeste a fi una rentabila. Dar lucrurile sunt pe cale sa se schimbe, scrie International Business Times.
Motivele pentru achizitionarea unei masini electrice au inceput sa se inmulteasca in ultimul timp, in special pentru piata din Statele Unite, unde au inceput sa apara tot felul de oferte de leasing de la producatori, dar si alte stimulente provenite de la guvernul federal, in anumite state.
Un astfel de stat este Georgia, care ofera un credit de 5.000 de dolari pentru cumpararea unei masini electrice. Daca la asta se adauga ofertele de leasing de la producatori precum Nissan, clientii ajung sa scoata din buzunar numai 2.000 de dolari pentru un leasing incheiat pe doi ani.
Bronson Beisel, un locuitor din Georgia, a renuntat la SUV-ul personal pentru modelul Leaf, de la Nissan, si spune ca cei 200 de dolari pe luna cat economiseste pe benzina justifica din plin achizitia. Exista, desigur, costuri cu electricitatea, dar acestea sunt neglijabile, potrivit lui Beisel.
“In martie, am cheltuit 15 dolari sa imi incarc masina, iar in aprilie chiar mai putin. Este ca un test drive gratuit, timp de doi ani”, spune barbatul.
Potrivit ziarului Journal-Constitution, din Atlanta, producatorul japonez a vandut 200 de modele Leaf in Georgia, numai in luna decembrie, si peste 2.200 de masini in intreaga tara, in martie, cea mai buna luna a sa la nivel national, pana acum. Pretul unui Leaf este de 6.400 de dolari.
La randul lor, BMW si Fiat au inceput sa vina cu propuneri similare, oferind diverse avantaje celor care cumpara o masina electrica.
Pentru cei ingrijorati de durata redusa de viata a bateriei dintr-o astfel de masina, Smart a gasit o solutie ingenioasa. Modelul electric ForTwo este oferit la pretul de 20.650 de dolari, adica redus cu 5.100 dolari fata de pretul sau normal, iar proprietarul poate inchiria bateria masinii la un cost de 80 de dolari pe luna.
Daca bateria are nevoie sa fie inlocuita la un moment dat, aceasta este acoperita de plata lunara, ca si in cazul service-ului. Oferta de leasing a Smart presupune plata pe loc a 2.000 de dolari si apoi inca o taxa lunara de 200 de dolari, care include inchirierea bateriei.
Variantele electrice Chevrolet Spark si Fiat 500e sunt de asemenea disponibile la o plata lunara de 200 de dolari, iar pentru achizitionarea unui Spark nu e nevoie de mai mult de 1.000 de dolari, bani platiti initial.
Mai multe despre:
#masini electrice#economii
Pe acelasi subiect: