Vânzările de mașini în Europa s-au prăbușit la început de an, cel mai mare declin din 2013, când regiunea era măcinată de recesiune. România a înregistrat creşteri pe linie
Masini
Vânzările de mașini la nivel european au înregistrat cel mai redus nivel de la prăbușirea pieței, în urmă cu cinci ani, notează Bloomberg.
Performanțele slabe ale industriei auto vin ca urmare a scăderii apetitului pentru mașini noi a britanicilor, în urma incertitudinilor generate de Brexit. Marea Britanie este doua cea mai mare piață auto din Europa, după Germania.
Înmatriculările de mașini noi în primul trimestru al anului au crescut cu doar 0,6%, potrivit datelor publicate de Asociația Europeană a Producătorilor Auto (ACEA), cu sediul la Bruxelles. Creșterea este cea mai mică din trimestrul al doilea al anului 2013, când Europa încă era macinată de recesiune.
În luna matie, însă, înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 5,2%, comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, aceasta fiind prima scădere înregistrată în 2018, din cauza încetinirii cererii pe unele pieţe şi a continuării declinului pieţei din Marea Britanie.
Un număr de 1,836 milioane de autoturisme au fost înmatriculate în martie 2018 în Uniunea Europeană şi ţările EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia), comparativ cu 1,837 milioane autoturisme înmatriculate în luna similară din 2017. ACEA subliniază însă că cifrele din luna martie 2018 suferă şi de pe urma unei baze de comparaţie nefavorabile, având în vedere vânzările record înregistrate în martie 2017.
"Dinamica începe să încetinească pe anumite pieţe, în special în Marea Britanie, unde vânzările au scăzut cu 15,7% în luna martie", subliniază ACEA, potrivit Agerpres.
Principalele cauze au fost, pe de o parte, vremea nefavorabilă, iar pe de altă parte, introducerea unui nou sistem de taxare a vehiculelor, care a intrat în vigoare în aprilie, dar care a dus la o scădere a vânzărilor în martie.
În Germania, cea mai mare piaţă auto din Europa, înmatriculările cu crescut cu 3,4%, iar piaţa din Italia a înregistrat o scădere de 5,8%.
Climatul economic în Marea Britanie este, în general, unul de îngrijorare, în condițiile în care cheltuielile și consumul și-au continuat scăderea în februarie și martie, pe fondul Brexitului și a conflictului comercial cu SUA.
Și în Germania, cea mai mare piața auto a Europei, cresc îngrijorările privind evoluția economiei, în mare parte din cauza tensiunilor dintre UE și SUA pe tema tarifelor vamale impuse de administrația de la Washington.
Pe acelasi subiect: