Astfel, in perioada ianuarie-martie au fost inmatriculate in Marea Britani, 6.821 de autoturisme noi marca Dacia, fata de 1.978 unitati in primele trei luni ale anului trecut, potrivit datelor anuntate vineri de asociatia producatorilor britanici de automobile. Cota de piata a marcii romanesti a urcat astfel de la 0,33% la 0,99%, noteaza Mediafax.
 
In luna martie, vanzarile Dacia pe piata britanica au urcat de peste 3 ori, de la 1.651 la 4.973 unitati, nivel care confera producatorului de la Mioveni o cota de piata de 1,07%.
 
Piata auto britanica a crescut cu 13,7% in primele trei luni ale anului, de la 605.200 la 688.100 unitati. La nivelul lunii martie, cresterea a fost de 17,7%, la 464.800 automobile noi comercializate.
 
Cele mai de succes marci au fost, in primul trimestru, Ford, cu aproape 94.900 unitati, Vauxhall (Opel), cu 74.300 autoturisme, Volkswagen, cu peste 56.000, respectiv Audi, cu 43.800 automobile.
 
Vanzarile marcii Renault in Marea Britanie au crescut cu 80% in primul trimestru, la 17.600 unitati. Cele mai de succes modele au fost Ford Fiesta, Ford Focus, Vauxhall (Opel) Corsa, Volkswagen Golf, respectiv Vauxhall Astra.
 
Dacia a crescut in primele trei luni ale anului mai repede comparativ cu piata si in Germania si Franta, potrivit datelor anuntate in aceasta saptamana de asociatiile producatorilor auto din aceste tari.
 
Inmatricularile de autoturisme noi Dacia in Franta au inregistrat in primul trimestru o crestere de 25,5%, cea mai puternica in randul marcilor de volum, la 28.349 unitati, sustinuta de un avans de peste 50% in luna martie.
 
In Germania, vanzarile de autoturisme Dacia au avansat in primul trimestru cu 14,5%, de aproape trei ori mai rapid decat piata, la 11.423 unitati.