Vanzarile totale de autoturisme noi au urcat in primele trei luni cu 5,6%, la 711.753 unitati, arata date publicate miercuri de Oficiul de Inmatriculari Auto german KBA.

Cota de piata a Dacia s-a situat la 1,6% in primul trimestru, fata de 1,5% in aceeasi perioada a anului trecut.

Dintre cele 33 de marci analizate, 18 au inregistrat crestere, in timp ce Toyota a stagnat, iar restul au consemnat scaderea livrarilor. Sapte marci au avut o evolutie a vanzarilor mai buna decat Dacia, cea mai mare crestere fiind inregistrata de Jaguar, cu 36%, la 1.367 unitati.

Vanzarile liderului pietei, Volkswagen, au urcat cu 3,6% in primele trei luni ale anului, la 148.568 autoturisme.

In luna martie, inmatricularile Dacia au avansat cu 3,1%, la 3.975 masini. Avansul din martie reprezinta o incetinire puternica a cresterii fata de lunile ianuarie si februarie, cand s-a situat la 25,4%, respectiv 17,7%.

Piata germana a autoturismelor noi a avansat in martie cu 5,4%, la 296.408 unitati.

Cota de piata a Dacia a scazut de la 1,4% in martie anul trecut la 1,3%.

Vanzarile marcii Renault, parte a grupului francez cu acelasi nume, care detine si Dacia, au scazut cu 2,8% in primul trimestru, la 24.979 masini, in timp ce in luna martie au inregistrat o crestere de 2,3%, la 11.606 unitati.

Germania este a doua piata ca marime pentru Dacia, dupa Franta.

In Franta, Dacia isi continuaa evolutia buna, cu o crestere a vanzarilor in primul trimestru de 25,5%, cea mai puternica in randul marcilor de volum, la 28.349 unitati, sustinuta de un avans de peste 50% in luna martie, de asemenea cel mai ridicat de pe piata franceza.

In luna martie, inmatricularile Dacia in Franta au crescut cu 52,7%, la 10.305 de masini.