Cota de piata a Dacia a avansat la 0,96% in 2014, de la 0,76% in 2013, in conditiile in care inregistrarile de autoturisme noi au avansat de la 17.146 unitati la 23.862 unitati, potrivit datelor Asociatiei britanice a producatorilor si dealerilor de masini (SMMT).
La nivelul lunii decembrie, cota a coborat la 0,9% fata de 1,34 in decembrie 2013, iar vanzarile de masini noi au scazut de la 2.047 unitati la 1.503 unitati.
Marcile care au inregistrat cele mai mari vanzari in anul 2014 pe piata britanica sunt Ford, cu 326.643 de autoturisme vandute, Vauxhall, cu 269.177 de unitati, si Volkswagen, cu 214.828 de unitati.
Ford Fiesta, cu 131.254 de unitati vandute anul trecut, reprezinta cel mai bine vandut model in Marea Britanie, fiind urmat de Ford Focus (85.140 de unitati) si Vauxhall Corsa (81.783 de unitati).
Piata auto din Marea Britanie a crescut cu 9,3% in 2014, la 2,47 de milioane de unitati, consemnand cel mai important avans din 2004 pana in prezent.
Marea Britanie ramane a doua mare piata auto din Europa, dupa Germania.
Vanzarile Dacia in Germania au crescut anul trecut cu 7,5%
Inmatricularile de autoturisme Dacia noi in Germania au crescut cu 7,5% anul trecut comparativ cu 2013, la 48.907 unitati, in conditiile in care, in luna decembrie, vanzarile marcii romanesti au avansat cu 4,8% fata de aceeasi luna din 2013, pe o piata in urcare cu 2,9% in 2014.
Cota de piata a Dacia a crescut la 1,6% anul trecut, de la 1,5% in 2013, potrivit biroului de inmatriculari auto german. La nivelul lunii decembrie, Dacia a vandut 3.786 de autoturisme, ceea ce i-a conferit o cota de piata de 1,6%.
Piata auto germana a inregistrat o crestere de 2,9% anul trecut, la 3,03 milioane de unitati, iar in luna decembrie numarul de autoturisme comercializate in Germania a crescut cu 6,7% comparativ cu luna similara din 2013, la 229.700 de unitati.
Jeep a consemnat cea mai mare crestere a inmatricularilor dintre marcile prezente pe piata auto germana, de 48,8%, vanzand 10.268 unitati in 2014. Land Rover, cu o urcare de 18,1%, la 14.679 de unitati, si Mazda, cu un avans de 16,7%, la 52.491 de unitati, completeaza podiumul celor mai bune cresteri de anul trecut in Germania.
La polul opus se afla marca Chevrolet, cu o scadere a vanzarilor de 77,4%, la 5.516 autoturisme, urmata de Lancia, cu o coborare de 21,4%, la 1.262 masini, si Lexus, cu un declin de 19,7%, la 1.328 masini.
Vanzarile marcii Renault, parte a grupului cu acelasi nume, care detine si Dacia, au avansat cu 6,5%, la 105.322 de unitati in 2014.
Livrarile liderului pietei auto germane, Volkswagen, au urcat cu 2,2% anul trecut fata de 2013, la 656.494 de masini, cel mai mare producator auto european avand o cota de piata de 21,6% in Germania.
Germania este a doua piata ca marime pentru Dacia, dupa Franta. In Franta, inmatricularile de autoturisme Dacia noi au crescut cu 12,9% in 2014, la 105.896 unitati, conferind marcii o cota de piata de 4,88%. In luna decembrie, vanzarile de masini Dacia noi au scazut cu 18,8%, la 8.386 unitati, fata de aceeasi perioada a anului trecut.