Vânzările Dacia în Germania au crescut cu peste 27%, în 2017. Înmatriculările de vehicule cu motoare diesel au scăzut semnificativ
Uzina Dacia Mioveni, Duster
Vânzările de autoturisme noi în Germania au crescut cu 2,7% anul trecut, la 3,44 milioane de vehicule, în timp ce Dacia a raportat un avans de 27,6%, la 62.678 vehicule, arată datele Autorităţii Federale din domeniul Transporturilor (KBA), preluate de Agerpres.
Printre brandurile cu cele mai bune evoluţii în 2017 se află Mini (cu un avans al livrărilor de 6,1%), Renault (8,1%), Mercedes (4,8%) şi Ford (2,8%). Anul trecut, cel mai bine vândut brand din Germania a fost Volkswagen, chiar dacă livrările au scăzut cu 3,3%, la 634.270 unităţi.
Înmatriculările de vehicule echipate cu motor diesel au scăzut, în 2017, cu 13% (la 1,34 milioane de vehicule), iar cota lor de piaţă s-a redus la 38,8%, de la 45,9% în 2016. Livrările de vehicule pe benzină au urcat, în 2017, cu 14% (la aproape două milioane de vehicule), iar cota lor de piaţă s-a majorat la 57,7%, de la 52,1% în 2016.
Constructorul auto francez Renault Group a anunţat, totodată, că în 2017 vânzările sale pe piaţa din Franţa au crescut cu 3,4% până la 673.869 de unităţi, cel mai ridicat nivel din ultimii şase ani, graţie unei creşteri de 6,5% a vânzărilor Dacia. Marca Dacia ocupă poziţia a treia pe piaţa autoturismelor vândute clienţilor persoane fizice din Franța.
România a terminat anul trecut printre primii 10 cei mai importanţi producători de maşini la nivelul Uniunii Europene. Suntem în fata Belgiei, iar anul acesta s-ar putea să ajungem la o jumătate de milion de maşini produse. Cel mai bine se vând SUV-ul Duster de la Dacia şi Fordul EcoSport.
Din fabricile de la Mioveni şi de la Craiova ies anual 358.000 de maşini. Cele mai multe modele produse sunt SUV-urile Duster. Aproape 200.000 de unităţi. Pe locul doi este Sandero cu 40.000 de unităţi în primele 11 luni.
Mai puține mașini în decembrie
În decembrie, vânzările de autoturisme noi pe cea mai mare piaţă auto din Europa au scăzut cu 1%, la 253.950 unităţi, iar Dacia a raportat un avans de 8%, la 4.897 vehicule.
Scăderi semnificative s-au înregistrat în rândul brandurilor Porsche (29,6%), Mercedes (14,7%), Renault (13,5%), Opel (10,4%), în timp ce Ford şi Volkswagen au raportat un avans de 7,5%, respectiv de 8,9%.
De asemenea, în Italia şi Franţa livrările au scăzut, luna trecută, cu 3,2%, respectiv cu 0,5%.
Recent, Asociaţia Producătorilor Germani de Automobile (VDA) a revizuit în creştere estimările privind vânzările de automobile pe cea mai mare piaţă auto europeană, datorită economiei solide şi subvenţiilor acordate celor care îşi schimbă maşinile vechi cu motor diesel.
Înmatriculările de vehicule pe piaţa germană ar urma să crească cu 4% anul acesta, la aproximativ 3,50 milioane de unităţi, cel mai ridicat nivel din 2009, a previzionat VDA.
Volkswagen, BMW, Daimler şi Ford au anunţat că vor acorda subvenţii pentru cei care renunţă la vehiculele diesel mai vechi pentru altele care poluează mai puţin.
Pe acelasi subiect: