Înmatriculările de autovehicule rulate au crescut cu 58%, în acest an, de cinci ori mai multe față de cele noi. Dacia și Volkswagen, mărcile preferate
Masini
Vânzările de autovehicule noi au crescut, în primele 11 luni ale anului, cu 11,1% faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior, până la 142.300 de unităţi, cifră în interiorul căreia autoturismele au consemnat un salt de 14,1%, arată datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), publicate miercuri.
În viziunea reprezentanţilor APIA, la finele acestui an, există premise ca piaţa auto din România să depăşească, pentru prima dată în ultimii nouă ani, pragul de 150.000 de unităţi, scrie Agerpres.
Potrivit sursei citate, la nivel local, vânzările de autoturisme din primele 11 luni ale anului 2017 au fost, ca şi în anii precedenţi, susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice, ponderea acestora din total fiind de 65% faţă de 35% în cazul persoanelor fizice.
Autoturismele, care reprezintă circa 83% din totalul livrărilor realizate în perioada de analiză, respectiv 118.570 de unităţi, înregistrează o creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului 2016 de 14,1%, iar vehiculele comerciale (marfă şi persoane), o scădere de 1,8%.
În ceea ce priveşte autoturismele rulate, în intervalul ianuarie - noiembrie 2017, au fost înmatriculate circa 474.000 de unităţi, cu 58% mai multe decât s-au înregistrat pe întregul an 2016. Această cifră corespunde unui raport între cele rulate şi cele noi de 4,8 ori.
La capitolul mărci, statistica APIA relevă faptul că topul este condus de Dacia, cu 38.950 de unităţi, urmată de către Volkswagen, cu 14.342 unităţi, Renault (11.200 unităţi), Ford (11.125) şi Skoda (10.683). În ceea ce priveşte categoria de vehicule comerciale uşoare (inclusiv minibuse), după 11 luni, primul loc este ocupat de către Ford (3.578 unităţi), cu o creştere de 32,2%, urmat de Dacia (3.057 unităţi, +9,6%) şi Mercedes (2.022 unităţi, +13,8%).
La autoturisme, în funcţie de volumele livrate, ierarhia este condusă de Dacia, cu 35.893 unităţi (30,3% cotă de piaţă, pe un volum în creştere cu 12,7% faţă de 2016), urmată de Volkswagen - cu 12.809 unităţi (10,8% cotă de piaţă, creştere cu 15,7%), Skoda - cu 10.683 de unităţi (9% din total piaţă, volume în creştere cu 12,7%), Renault - cu 9.537 unităţi (8% cotă de piaţă, volume mai mari cu 27,3%), Ford - cu 7.547 de unităţi (6,4% din total piaţă, volume în creştere cu 20,9%) şi Opel - cu 5.788 unităţi (4,9% din total piaţă, volume mai mari cu 19,2%).
Pe modele, cu cele 14.795 unităţi livrate, Dacia Logan este cea mai bine vândută în primele 11 luni din 2017, urmată de Dacia Duster (7.713 unităţi), Dacia Sandero (7.597), Skoda Octavia (4.505) şi Renault Clio (3.500).
În funcţie de tipul de combustibil, autoturismele cu motoare pe benzină care domină, începând cu anul trecut, piaţa din România au în acest an o pondere de 51,5%, comparativ cu 50,1% cât aveau după primele 11 luni din anul trecut.
Pe segmentul autoturismelor 'verzi' (electrice şi hibride), se consemnează o pondere de 2% în totalul livrărilor realizate în primele 11 luni ale lui 2017, pondere dublă faţă de cea pe care au avut-o în 2016. Ca volume, s-au consemnat creşteri atât la maşinile electrice (+160%), cât şi la cele hibride (+120,4%).
Pe de altă parte, în funcţie de culoarea preferată, alb şi gri domină în continuare cererea, acestea înregistrând 30,8%, respectiv 24,9% din totalul preferinţelor. Urmează albastru cu 14,6% şi negru cu 10,3%.
De asemenea, în funcţie de ţara de provenienţă a autoturismelor, situaţia se prezintă astfel: 28% produse în România, 22,5% sunt fabricate în Germania (multe, însă, cu componente din România), 10,9% în Cehia, 8,1% în Spania şi 7,3% în Turcia. În acest context, comparativ cu anul 2016, livrările de autoturisme din producţia autohtonă au crescut, în anul 2017, cu 12,3%, iar cele provenite din import, cu 14,8%.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS