Vânzările Dacia în Europa s-au prăbușit, în ianuarie, pe fondul scăderii pieței în ansamblu. De ce nu mai cumpără europenii mașini
Dacia Duster
Vânzările de autoturisme Dacia în Europa (UE plus Marea Britanie şi ţările EFTA) au înregistrat în ianuarie un declin de 31,4%.
Astfel, cota de piaţă a producătorului de automobile s-a redus la 2,7%, de la 3,6% în perioada similară din 2019, conform statisticilor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) publicate marţi.
Datele statistice sunt valabile pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, plus Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.
Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat luna trecută la 30.475 de unităţi, în scădere faţă de ianuarie 2018, când s-au consemnat 44.393 vehicule.
Grupurile franceze Renault şi PSA Peugeot Citroen au raportat în ianuarie scăderi ale vânzărilor de 16,4% şi, respectiv, 14%, în timp ce grupul german Volkswagen şi Ford au înregistrat un declin de 0,1% şi, respectiv 18,6%. Livrările Daimler au scăzut luna trecută cu 10,1%.
Anul trecut, înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa au înregistrat un avans de două cifre (10,1%), până la 581.543 de unităţi.
Datele arată că și înmatriculările de autoturisme noi în Europa au scăzut cu 7,4% în ianuarie 2020, comparativ cu perioada similară din 2019. Un număr de 1,13 milioane de autoturisme au fost înmatriculate luna trecută în Europa, comparativ cu 1,22 milioane în ianuarie 2018.
Conform ACEA, declinul pieţei auto europene a fost determinat de schimbările legislative majore anunţate de unele state din UE, condiţiile economice globale şi incertitudinile cauzate de ieşirea Marii Britanii din UE.
În ianuarie, piaţa auto din România a înregistrat o scădere de 10,5%, fiind înmatriculate 12.489 autoturisme, faţă de 13.952 vehicule în perioada similară din 2019. Lituania a raportat un avans de 35,1% luna trecută.
Cele patru mari pieţe din UE au înregistrat scăderi în ianuarie, astfel: minus 13,4% în Franţa, minus 7,6% în Spania, minus 7,3% în Germania şi minus 5,9% în Italia, arată datele ACEA.
Vânzările de autoturisme noi în Europa au urcat cu 1,2% în 2019, cea mai dinamică piaţă auto fiind cea din Lituania, unde înmatriculările de autoturisme noi au înregistrat un avans de 43,2% în ritm anual, urmată de piaţa din România, care a raportat o expansiune de 23,4%.
Pe acelasi subiect: