Reprezentanții companiei nu au oferit mai multe informații, însă au prezentat o proiecție despre viitoarele modele electrice pe care le vor lansa, între care apare și Dacia Urban City car, care va fi lansată undeva între 2021 și 2022.

În luna decembrie a anului trecut, publicația franceză automobile-propre.com, care cita o sursă din interiorul Renault, scria că mașina ar putea fi o restilizare a modelului Renault City K-ZE, o mașină electrică low-cost lansată de Renault în China, care ar putea fi produsă și în Europa sub marca Dacia.

De câteva luni, în Chia circulă o mașină electrică interesantă din gama Renault. Se numește City K-ZE și este versiunea electrică a Kwid. Același model ar putea fi adus și în Europa sub brandul Dacia.

Directorul de vânzări a grupului Renault, Olivier Murguet, a explicat pentru publicația germană AutomobilWoche, că reglementările stricte impuse de Uniunea Europeană în ceea ce privește emisiile de CO2, care vor intra în vigoare în 2020, reprezintă o provocare pentru producătorul auto, care trebuie să se adapteze la noile cerințe.

În consecință, dezvoltarea de mașini electrice este un pas firesc în viitorul apropiat. “Actualele Logan, Sandero și Duster sunt dotate cu motoare care produc CO2, de aceea K-ZE ar putea fi adus în Europa sub sigla Dacia. Dar numele nu cred că va rămâne același”, a explicat Murguet.

Vândută în China cu 8.000 de euro, după aplicarea bonusului de la stat, Dacia K-ZE ar putea costa în Europa în jur de 15.000 de euro fără bonus, pentru că mașina ar avea un nivel mai mare de siguranță și mai multe dotări. Deși este un preț mult mai mare comparativ cu varianta vândută în China, Dacia K-ZE ar fi sensibil mai ieftină decât Renault Zoe, care costă 30.000 euro.

Dacă va fi lansat în 2021, modelul electric Dacial K-ZE va concura cu viitorul Seat, la categoria de preț sub 20.000 de euro.

Primele pierderi pentru Renault, în 10 ani

Vineri, Renault a raportat prima sa pierdere anuală din ultimul deceniu şi a redus estimările privind marja de profit în 2020, în condiţiile în care producătorul auto francez încearcă să depăşească turbulenţele provocate de afacerea Carlos Ghosn şi să repornească alianţa cu Nissan.

Renault a raportat o pierdere de 141 milioane de euro (153 milioane de dolari) în 2019, după ce a fost afectat de costuri legate de unele din societăţile sale mixte din China, precum şi de scăderea câştigurilor Nissan.

În acest context, directorul general interimar de la Renault, Clotilde Delbos, nu a exclus posibilitatea ca producătorul auto francez să închidă unele uzine.

"Nu avem niciun tabu şi nu excludem nimic", a declarat Clotilde Delbos, vineri, într-o conferinţă de presă, întrebată fiind despre posibilitatea ca uzinele din Franţa sau din întreaga lume să fie închise în cadrul unui program de economii de două miliarde de euro pe trei ani.

"Vom revizui toate tipurile de costuri...Unele din aceste costuri vor implica cheltuieli de restructurare", a declarat Clotilde Delbos, reamintind că grupul este pe cale să deruleze o revizuire strategică a activităţilor sale, scrie Agerpres.

Delbos a recunoscut că Renault şi aliatul său japonez Nissan dispun de capacităţi de producţie excedentare şi a promis că în luna mai a acestui an va fi făcut un anunţ în acest sens. Renault şi Nissan încearcă să îşi îmbunătăţească performanţele prin punerea în comun a tehnologiilor şi uzinelor lor.

Electrificarea Dacia, următorul pas firesc

Potrivit unei analize Bloomberg, deși Dacia şi-a construit o reţea de clienţi fideli pentru vehiculele sale low-cost, adesea spartane, fiind unul din brandurile cu cea mai rapidă creştere a Renault, acum marca românească ar putea deveni o frână pentru producătorul auto francez. Și asta pentru că Dacia se confruntă cu dificultăţi generate de costurile conformării standardelor înăsprite ale UE privind poluarea.

Începând din 2020, flotele auto trebuie să respecte noile limite privind emisiile de dioxid de carbon (CO2), sau se confruntă cu amenzi. În scenariul celor de la Jefferies, care estimează continuarea declinului vânzărilor auto, amenzile cu care s-ar putea confrunta Renault dacă nu respectă standardele s-ar putea ridica la 450 milioane de euro, sau 17% din profitul previzionat pentru 2020.

Dacia ar putea introduce un SUV hibrid în scopul reducerii emisiilor, susţin surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul. "Este greu de imaginat că Dacia va rămâne pe marginea tendinţei de electrificare a maşinilor", a declarat Olivier Murguet, şeful vânzărilor la Renault.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană, în special datorită SUV-ului Dacia Duster.