Vanzari record pentru Dacia si Renault, in prima jumatate a anului. Clio 4 si Captur au cucerit Europa, iar Logan si Sandero, America Latina
Renault
Vanzarile grupului Renault la nivel mondial au crescut cu 10,4% in primul semestru la un nivel record de 1,88 de milioane de vehicule, pe o piata care a avansat cu 2,6%, potrivit datelor publicate luni de producatorul auto francez.
Grupul, precum si marcile Renault si Dacia au realizat un record de vanzari semestriale, cu 1.879.119, 1.342.968 si respectiv 333.050 de vehicule vandute. Vanzarile Renault Samsung Motors au crescut cu 12,5%, iar cele ale Lada cu 12,2%, scrie News.ro.
“Am atins un nou record prin cele 1,88 milioane de vehicule vandute intr-un semestru. Volumele de vanzari si cotele de piata au crescut in cazul tuturor marcilor noastre si in toate regiunile. Strategia noastra de reinnoire a gamei si de extindere geografica continua sa dea roade”, a declarat Thierry Koskas, membru al comitetului executiv, vice-presedinte pentru vanzari si marketing al grupului Renault.
In Europa, inmatricularile grupului continua sa creasca mai accelerat decat piata. Acestea au inregistrat o crestere de 5,6%, in conditiile in care piata a cunoscut o dinamica pozitiva de 4,4%, ceea ce inseamna 1,025 milioane de vehicule inmatriculate in primul semestru. Cota de piata a grupului in Europa a ajuns la 10,8%, in crestere cu 0,1 puncte.
Marca Renault a inregistrat si ea o crestere de 4,3%, iar cota sa de piata a atins 8,2%. Renault beneficiaza in special de pe urma reinnoirii complete a familiei Megane in anul 2016. Clio 4 este a doua cea mai vanduta masina in Europa, iar crossover-ul Captur este pe locul intai la categoria sa.
Pe segmentul vehiculelor electrice, Renault s-a mentinut in frunte cu o cota de piata de 26,8%. Volumul vanzarilor a crescut cu 34%. Inmatricularile modelului ZOE, cea mai vanduta masina electrica in Europa, inregistreaza o dinamica de 44%.
Sandero si Duster au impins Dacia catre vanzari record
Marca Dacia a realizat in Europa un record de vanzari la sase luni, cu 245.453 vehicule vandute (+9,3 %) si o cota de piata de 2,6 %. Aceste rezultate sunt datorate in special performantei modelelor Sandero faza 2, lansate la sfarsitul anului 2016 si Duster.
In Franta, marca Renault a consemnat cea mai buna performanta semestriala din ultimii 6 ani la categoria autoturismelor. Twingo, Clio, Talisman si Espace s-au aflat pe primul loc in segmentele lor. Dacia si-a depasit propriul record de vanzari cu Sandero, lider pe piata autoturismelor vandute persoanelor fizice. ZOE a ramas liderul necontestat al pietei masinilor electrice, reprezentand aproape 70% din piata franceza a autoturismelor electrice, cu peste 9.200 de inmatriculari, in crestere cu peste 42% in raport cu aceeasi perioada din anul precedent.
In afara Europei, Renault a inregistrat cresteri ale vanzarilor si cotei de piata. Inmatricularile grupului au crescut cu 16,8% pe o piata care a avansat cu 3,4%.
Grupul Renault si-a consolidat pozitiile ca urmare a succesului gamei sale: QM6 si SM6 in Coreea, Kaptur, Vesta si Xray in Rusia, Koleos in China, Megane Sedan in Turcia si Oroch in America Latina. In Africa-Orientul Mijlociu-India, inmatricularile grupului au crescut cu 19,3%, iar cota de piata a ajuns la 6,4% (+1,1 puncte).
In Iran, cresterea vanzarilor a fost de 100,3%, iar cota de piata a atins 9,8% (+4 puncte), datorita succesului modelelor Tondar si Sandero.
Rusia a devenit a doua piata a grupului, pe fondul cresterii vanzarilor Lada si Captur
Piata rusa, care a crescut pentru prima data in ultimii 4 ani, a inregistrat un avans de 6,9% in primul semestru. Vanzarile grupului (inclusiv Lada) au crescut cu 14%.
Vanzarile Lada au urcat intr-un ritm de aproape doua ori mai rapid decat al pietei, progresand cu 12,8%, in conditiile unei cote de piata de 19,5% (+1 punct), datorita succesului noilor modele Vesta si Xray.
Marca Renault a ajuns la o cota de piata de 8,4%, in crestere cu 0,7 puncte. Captur s-a vandut in 14.141 de unitati in primul semestru. Rusia a devenit a doua piata a grupului, luand in calcul si volumele de vanzari ale marcii Lada.
In regiunea Asia Pacific, inmatricularile cresc cu 50,5% pe o piata in crestere cu 3,6 %. In China, Renault a vandut aproape 36.000 de vehicule (in comparatie cu 9.771 in aceeasi perioada a anului 2016), din care 21.000 de unitati din „Noul Koleos”, lansat la sfarsitul anului 2016 si fabricat local.
In America Latina, vanzarile au progresat cu 14,6% pe o piata in crestere cu 8,3%, cota de piata ridicandu-se la 6,5%, in crestere cu 0,4 puncte. Sandero, Logan si Duster Oroch si-au mentinut popularitatea.
Grupul Renault a continuat sa profite de revenirea pietei argentiniene, inmatricularile vehiculelor sale crescand cu 45,6% pe o piata in expansiune cu 34%. Cota de piata a evoluat cu 1,1 puncte, ajungand la 13,3%. Renault beneficiaza de productia locala a Sandero si Logan care a demarat la finalul anului 2016. In Brazilia, piata a avansat cu 4,2%, iar Grupul a valorificat aceasta crestere, sporindu-si vanzarile cu 5,1% raportat la o cota de piata de 7,4%.
Piata mondiala ar putea avansa in 2017 cu 1,5%-2,5%. Piata europeana ar trebui de asemenea sa creasca cu 2%, acelasi ritm de crestere fiind preconizat si in cazul pietei franceze. In acest context, grupul Renault si-a confirmat obiectivele comerciale pentru anul 2017, constand in cresterea vanzarilor si a cotelor de piata in Europa si in afara Europei.
Pe acelasi subiect: