Alianta Renault-Nissan vrea sa construiasca in Europa o centrala de stocare a energiei electrice, o “mega-baterie” care ar elimina impredictibilitatea generarii de energie eoliana si solara
Energie solara
Alianta Renault-Nissan vrea sa construiasca in Europa o centrala de stocare a energiei electrice cu o capacitate de 100 de megawati, sperand sa dea bateriilor second-hand ale automobilelor electrice o noua viata, printr-un proiect care ar putea concura cu companiile de utilitati, potrivit unor surse apropiate situatiei, citate de Reuters.
La fel ca afacerile Tesla in domeniul stocarii energiei, inisiativa Renault-Nissan scoate in evidenta dorinta de a dezvolta o piata a bateriilor second-hand, incurajand in acelasi timp dezvoltarea infrastructurii de energie pentru autombilele electrice, scrie News.ro.
Centrala aliantei Renault-Nissan ar fi suficient de puternica pentru a alimenta cu energie 120.000 de locuinte sau a suplini rolul unei centrale pe gaze sau carbune in acoperirea cererii de electricitate in perioadele de varf de consum, au aratat sursele.
In loc sa genereze electricitate, centralele de stocare se incarca in perioadele in care oferta este excedentara si furnizeaza electricitate atunci cand este nevoie.
Sustinatorii acestui sistem spun ca astfel de centrale joaca un rol major in eliminarea impredictibilitatii generarii de energie eoliana si solara.
Renault-Nissan colaboreaza cu The Mobility House, companie germana specializata in stocarea energiei, pentru construirea unei mega-baterii care ar fi asamblata din baterii noi sau folosite pentru automobile electrice, a spus una din surse.
”Lucram impreuna cu The Mobility House la mai multe programe, inclusiv la un proiect major de stocare a energiei care este inca in faza de studiu”, a declarat Celine Farissier, purtator de cuvant al Renault, fara sa ofere alte detalii.
Producatorii de automobile electrice ar putea profita de crearea unei piete pentru bateriile litiu-ion folosite, care nu mai pot furniza energie suficiente vehiculelor.
Valoarea mai mare a bateriilor second-hand ar putea ajuta la reducerea costurilor automobilelor electrice, iar mega bateriile sunt o solutie pentru reciclarea celulelor.
Nissan, la care Renault detine o participatie de 44%, a construit deja un sistem de stocare a energiei pentru Amsterdam Arena, baza clubului de fotbal Ajax, in parteneriat cu The Mobility House.
Sursele au mai spus ca centrala Renault-Nissan ar putea fi construita in Germania, unde preturile energiei sunt mari, iar tara renunta la energia nucleara, sau in Olanda.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS