Unul din trei romani nu mai reuseste sa plateasca rata de leasing!
Numarul romanilor care nu reusesc sa-si plateasca ratele la masina cumparata in leasing s-a dublat la finele lui 2009 fata de prima parte a anului. Astfel, 33% dintre creditele acordate de institutiile financiare nebancare (IFN), in special pentru cumpararea de masini, sunt neperformante. Cu alte cuvinte, firmele de leasing trebuie sa recupereze o treime din bunurile finantate, in majoritatea cazurilor, masini.
Masinile recuperate sunt revandute pe piata second hand. Gasim pe site-urile firmelor de leasing oferte variate de masini rulate, insa nu va asteptati la chilipiruri.
Ca exemple, avem Hyundai Santa FE din 2007 pe care se cer 16.000 de euro, Toyota Land Cruiser din 2006 ( 25.000 euro), Mercedes-Benz GL 420 CDI din 2007 ( 59.000 euro), Mitsubishi Outlander din 2008 ( 21.000 euro), Chevrolet Aveo din 2007 ( 6.000 euro) sau Mazda3 din 2008 ( 12.500 euro).
Faptul ca o treime dintre contracte vor fi suspendate, firma urmand sa-si recupereze banii prin vanzarea bunului finantat si ulterior recuperat de la rau platnic, va avea efect si asupra viitoarelor finantari. Contractele neperformante afecteaza profitabilitatea companiilor de leasing, drept pentru care finantarile viitorilor clienti vor fi mai scumpe.
Clientii care intarzie rambursarea sumelor imprumutate provin din toate domeniile de activitate ale economiei nationale si sunt atat persoane fizice, cat si companii, potrivit secretarului general al AsociaÅ£ie Societăţilor Financiare - ALB România, Adriana Ahciarliu.
Anul trecut, piaÅ£a de leasing a căzut cu 72% faţă de 2008, la 1,33 miliarde euro, în funcÅ£ie de valoarea bunurilor finanÅ£ate, pe fondul scăderii pieÅ£ei auto, potrivit datelor ALB.
Mai multe despre:
#contracte de leasing#firme de leasing#masini recuperate leasing#rau platnici leasing
Pe acelasi subiect: