Transportatorii solicita introducerea unui sistem de taxare in functie de distanta parcursa
Federatia Operatorilor Romani de Transport solicita Guvernului sa introduca un sistem de incasare a taxei de drum in functie de numarul de kilometri parcursi de transportator, eliminand astfel taxarea fixa, potrivit unui comunicat al organizatiei.
"Comparativ cu tari precum Bulgaria, unde costul cu taxa de drum este de 0,008 euro centi/kilometru, transportatorii romani platesc 0,15 euro centi/kilometru. In 2007, un transportator roman efectua anual aproximativ 110.000 kilometri pe teritoriul national, iar in 2011 media kilometrilor efectuati la transportul de marfuri a scazut la 70.000 kilometri/vehicul, ceea ce ne arata in mod clar ca statul trebuie sa aplice o serie de masuri care sa salveze ce se mai poate din transporturile comerciale romanesti. In acest context, FORT a transmis o scrisoare Guvernului in care solicita ca incasarea taxei de drum aferenta utilizarii infrastructurii rutiere sa se faca dupa modelul austriac utilizand GO-Box-ul", se arata in comunicat.
Potrivit FORT, introducerea acestui sistem ar optimiza costurile pe care transportatorii comerciali le inregistreaza din cauza neutilizarii infrastructurii rutiere ca urmare a restrictiilor de circulatie impuse, precum si a obligativitatii de a respecta timpul de odihna si conducere. Reprezentantii federatiei sustin ca transportatorii de marfuri si de persoane au inregistrat anul trecut pierderi de peste 50 milioane de euro din cauza starii infrastructurii rutiere si a cresterii preturilor la carburant.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS