Firma nipona Takata este implicata in mai multe actiuni de rechemare la service demarate de diferiti producatori auto deoarece airbagurile defecte pot exploda si pulveriza cioburi metalice.

In urma anuntului de la Toyota si Nissan, vor fi rechemate la service din cauza airbagurilor Takata aproximativ 17 milioane de vehicule, produse de zece producatori auto din intreaga lume.

Pe plan global, Toyota va rechema la service aproape cinci milioane de vehicule, printre care Corolla, Vitz si alte modele fabricate in perioada martie 2003 - noiembrie 2007, in timp ce Nissan va inlocui airbagurile a 1,56 milioane de vehicule.

Miercuri, Nissan a estimat o crestere de 14,5% a profitului operational in acest an fiscal, datorita deprecierii yenului si a livrarilor solide in America de Nord. Nissan se asteapta la un profit operational anual de 675 miliarde de yeni (5,6 miliarde de dolari), in timp ce analistii previzioneaza 690 miliarde de yeni.

In anul fiscal care s-a incheiat la 31 martie 2015, profitul operational a urcat cu 18%, la 589,56 miliarde de yeni, in linie cu estimarile analistilor, de 587 miliarde de yeni.

Desi vanzarile auto au scazut in Japonia, Nissan a livrat mai multe vehicule pe majoritatea pietelor, inclusiv in America de Nord, Europa si China. In SUA, Nissan a ajuns la o cota de piata de 8,4%.

In anul fiscal care se va incheia la 31 martie 2016, Nissan se asteapta sa vanda 5,55 milioane de vehicule, in crestere cu 4,4% fata de anul precedent. De asemenea, vanzarile anuale ar urma sa ajunga la 101 miliarde de dolari, un avans de 8,5% comparativ cu anul precedent.

Renault si Nissan au un parteneriat din 1999, in care Renault detine 44,3% din actiunile Nissan, in timp ce Nissan controleaza un pachet de 15% din actiunile Renault.