Ti-ai cumpara o Dacie pe Internet? Vezi ce planuri are Renault!
Renault va experimenta in Europa un program de vanzare a modelelor Dacia prin Internet, pentru a pregati lansarea anul viitor a unui program mai larg, care sa protejeze pozitia de lider a grupului francez pe piata automobilelor low-cost fata de concurenti precum Peugeot.
"Vanzarile prin Internet vor deveni rapid o realitate. Multi dintre clientii nostri stiu deja ce vor inainte de a pasi in showroom-uri, astfel incat infiintarea unui canal de vanzari online este justificata", a declarat intr-un interviu Gerard Detourbet, seful programului Entry pentru produse low-cost al Renault, transmite Bloomberg.
Peugeot, cel mai mare producator auto francez, analizeaza crearea unui sistem de vanzare numai prin Internet destinat vehiculelor care vor fi construite in colaborare cu China Changan Automobile Group, a declarat in aceasta saptamana directorul de vanzari al grupului, Jean-Marc Gales, la Salonul Auto de la Geneva.
Combinata cu masinile ieftine lansate de companii asiatice, initiativa Peugeot concureaza Dacia Sandero si alte modele ieftine care contribuie la cresterea vanzarilor Renault.
"Am pornit de la ideea ca Dacia va fi lasata in pace maxim patru, cinci ani, inainte de intensificarea concurentei. Am stiut ca nu vom fi singuri pe piata la nesfarsit", a spus Detourbet.
Brandul Dacia s-a dovedit un succes neasteptat in Europa de Vest, unde a compensat vanzarile mai slabe ale modelelor Renault mai scumpe.
Livrarile mondiale ale Renault de modele fara pretentii au urcat cu 28% in 2010, de trei ori mai mult fata de avansul inregistrat in cazul modelelor mai scumpe, si au reprezentat peste un sfert din volumul total, comparativ cu 15% in 2007.
"Renault a avut intotdeauna o retinere in privinta vanzarii Dacia in Europa, intrucat a stiut ca va dauna brandului principal si, intr-o anumita masura, asa a fost", a declarat Philippe Houchois, analist la UBS in Londra.
Succesul marcii a scos in evidenta cererea pentru masini ieftine in tari precum Franta, a spus Houchois, adaugand ca este justificat ca si Peugeot sa profite.
Gales, de la Peugeot, a aratat ca grupul poate vinde mai profitabil masini ieftine decat Renault, Hyundai Motor, Skoda (divizie a Volkswagen) si oricare alte companii.
"Toti vand masini la preturi mai mici prin acelasi sistem costisitor de distributie, care nu s-a schimbat in 90 de ani. Vorbim despre o abordare radical schimbata a distributiei", a afirmat Gales intr-un interviu la Geneva.
Spre deosebire de Renault, care va continua vanzarea modelelor low-cost in showroom-uri si va experimenta retailul online, noul brand al Peugeot va fi comercializat exclusiv prin Internet.
Peugeot ar putea negocia parteneriate pentru test-drivere prin firme de inchiriere, serviciu care ar putea fi folosit eventual si de dealerii Peugeot si Citroen in vederea reducerii costurilor legate de masinile din showroom-uri, care ajung sa fie vandute ca second-hand.
"Vanzarea masinilor ieftine in afara magazinelor de prezentare Peugeot si Citroen ar trebui sa limiteze afectarea celor doua branduri. Experienta Renault arata ca exista riscuri, care pot fi reduse prin separarea distributiei si printr-un brand separat", a declarat Max Warburton, analist la Sanford C. Bernstein in Londra.
Modelele Dacia sunt vandute sub sigla Renault pe unele piete, iar vizitatorii unora din showroom-urile europene pot vedea Renault Clio expus alaturi de modelul de dimensiuni similare Dacia Sandero, care este, in Franta, cu 5.500 de euro mai ieftin.
Renault nu vede "absolut niciun semn" ca Dacia afecteaza brandul principal, dar separa dealerii, acolo unde vanzarile sunt suficient de puternice, pentru a evita confuziile, a aratat Detourbet.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS