Teama de coronavirus îi determină pe români să închirieze mașini să plece în vacanță, în locul trenului sau autocarului
Masini
Teama de coronavirus îi determină pe românii fără maşină să închirieze autoturisme ca să plece în vacanţe prin ţară şi chiar în vizite de o zi sau două la rude sau la prieteni, iar companiile de profil din România au fost nevoite să ia în calcul noi segmente de public.
"După ridicarea restricţiilor de călătorie în interiorul ţării, companiile de rent-a-car din România, obişnuite să închirieze maşini, în general, expaţilor, românilor din diaspora sau companiilor au fost nevoite să ia în calcul alte noi segmente de public: unii români care, până acum, foloseau transportul în comun (tren, autobuz, autocar şi chiar autostopul) pentru a merge în vacanţe în ţară, pentru câteva zile sau o săptămână, sau în vizite de 1-2 zile la rude la ţară, la părinţi ori la prieteni din alte oraşe", susţin reprezentanţii Enterprise Rent-a-Car România.
Este vorba despre oameni care nu au maşini sau au maşini vechi, fără ITP, RCA etc. şi care au vrut sau vor să plece prin ţară, odată ridicate restricţiile de călătorie.
"Mai există şi o altă categorie, tinerii corporatişti cu atitudine conştientă de protecţie a mediului înconjurător, care se deplasează la serviciu cu bicicleta sau trotineta şi care circulau prin ţară cu autocarul sau trenul. Unii dintre aceştia simt acum nevoia să se protejeze şi să nu se expună riscului de a fi infectaţi călătorind împreună cu persoane necunoscute", a declarat Mihai Fertig, directorul general al Enterprise Rent-a-Car România.
Deşi, în general, firmele de rent-a-car nu închiriază maşini doar pentru o zi, pentru a veni în întâmpinarea cererii, Enterprise a lansat un serviciu special, numit "#primuldrum", prin intermediul căruia autoturismele pot fi închiriate pentru o perioadă oricât de scurtă, fie şi pentru câteva ore, cu un tarif care porneşte de la 7 euro pe zi de maşină.
"În timpul pandemiei a devenit evident că trebuie să reinventăm modul în care noi toţi vom călători mai departe - mai puţin înghesuiţi, în maşini mai rapide, care consumă mai puţin. Cererile de maşini pentru drumuri interne au început timid, după ridicarea restricţiilor de călătorie, dar au luat amploare odată cu minivacanţa de 1 iunie, când s-a deschis litoralul românesc pentru turişti şi au continuat cu minivacanţa de Rusalii", a mai spus Mihai Fertig.
Cele mai cerute mărci pentru deplasările interne sunt Opel, Ford, Renault şi Dacia, iar durata medie de închiriere e de aproximativ cinci zile. Au fost închiriate maşini pentru o singură zi, dar există şi autoturisme închiriate de mai bine de două săptămâni, ale căror contracte au fost prelungite. Toate maşinile sunt noi, de 1-2 ani vechime, au RCA şi CASCO şi, după fiecare client, sunt igienizate şi dezinfectate.
"Cred că acest tip de închirieri nu va dispărea odată cu ultimul caz de Covid-19 din România. După ce românii vor înţelege avantajele pe care le aduce acest mod de a călători, care, pentru familii sau grupuri mici de prieteni poate fi cu mult mai convenabil chiar şi din punct de vedere financiar decât transportul public, ca să nu mai vorbim de libertatea de mişcare, acest segment al activităţii de rent-a-car are şansa să ajungă şi în România la nivelul la care se găseşte în alte ţări europene", susţine Mihai Fertig.
În această perioadă au început să apară şi rezervări de maşini pentru lunile iulie şi august, dar deocamdată într-un număr mic. Din cauza lipsei de predictibilitate, clienţii tind să decidă să închirieze maşina cu puţin timp înaintea călătoriei, doar atunci când pot fi siguri că aceasta va avea loc.
Touring Rent Auto, firma de închirieri din grupul Eurolines deţinut de Dragoş Anastasiu, funcţionează din 2001, iar din 2014 reprezintă brandul Enterprise Rent-A-Car, cel mai mare la nivel mondial. În România, Enterprise deţine o flotă de 800 de maşini Enterprise Rent-A-Car este o companie americană inaugurată în 1957, fiind prezentă în 100 de ţări cu peste 10.000 de birouri.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS