Cum se transformă industria auto în timpul pandemiei. Statele UE acordă tot mai multe stimulente pentru mașinile electrice, în defavarea celor tradiționale. Planul de 500 mil. euro al Germaniei
Masini electrice
Ministerul Economiei din Germania vrea să aloce 500 mil. euro din pachetul de redresare a economiei pentru a sprijini dezvoltarea staţiilor de încărcare pentru vehicule electrice, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Suma, parte a fondului de 2,5 miliarde de euro menit să extindă infrastructura pentru vehiculele electrice, va ajunge la utilizatori privaţi, inclusiv gospodării şi constructori.
Autorităţile de la Berlin vor să instaleze până în 2030 aproximativ un milion de puncte de încărcare, faţă de 27.730 în prezent, în condiţiile în care clienţii germani sunt îngrijoraţi de autonomia limitată a vehiculelor electrice, un factor care a limitat cererea, crie Agerpres.
Planul răspunde astfel şi criticilor companiilor de utilităţi, inclusiv E.ON, care au cerut sprijin pentru gospodării, pe lângă subvenţiile pentru staţiile publice de încărcare.
De asemenea, Ministerul Economiei din Germania vrea să aloce 1,5 miliarde de euro pentru sprijinirea producţiei interne de baterii destinate vehiculelor electrice şi 500 de milioane de euro pentru cercetare şi dezvoltare, adaugă sursele.
Autorităţile de la Berlin au anunţat săptămâna trecută că vor obliga toate cele 14.118 de benzinării din Germania să ofere staţii de încărcare electrică, parte a planului de redresare a economiei, menit să stimuleze cererea de vehicule electrice.
Taxe pentru mașinile poluante
Planul prevede şi taxe pentru penalizarea proprietarilor de SUV-uri poluante, care au motoare cu combustie internă.
Şi autorităţile de la Paris au prezentat luna trecută un plan de ajutor de opt miliarde de euro pentru producătorii auto, afectaţi de criza economică provocată de pandemie.
Preşedintele Emmanuel Macron a declarat că vrea să facă din Franţa cel mai mare producător european de automobile ecologice, stimulând companiile auto să-şi repatrieze producţia de peste hotare şi să dezvolte noi modele pe teritoriul francez
Totodată, Franţa caută să majoreze vânzările de maşini cu emisii scăzute, a anunţat ministrul de Finanţe, Bruno Le Maire. Astfel, ministrul a declarat că vrea să folosească orice pachet de sprijin sau schemă de subvenţionare pentru a încuraja trecerea la maşini mai puţin poluante.
Anul trecut, vehiculele electrice au reprezentat doar 1,8% din totalul înmatriculărilor de automobile în Germania, în timp ce maşinile diesel şi cele pe benzină au reprezentat 32% şi, respectiv, 59,2%.
Din cele 168.148 de noi înmatriculări în mai, doar 5.578 sau 3,3% erau vehicule electrice, arată datele datele Autorităţii Federale din domeniul Transporturilor (KBA).
În martie 2020, Germania, cea mai mare piaţă auto europeană, avea doar 27.730 de staţii de încărcare electrică.
Cancelarul Angela Merkel a anunţat săptămâna trecută un plan de relansare de 130 de miliarde de euro pentru perioada 2020 - 2021, destinat să stimuleze economia Germaniei, afectată de pandemia cu coronavirus. Conform planului, subvenţia pentru cumpărarea unei maşini electrice va fi dublată, de la 3.000 de euro la 6.000 de euro.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS