Revoluție în industria mașinilor electrice. O nouă tehnologie va permite bateriilor să funcţioneze 2 milioane de km sau 16 ani
Masini electrice
O nouă tehnologie va permite unuia dintre cei mai mari producători de baterii pentru automobile electrice să crească durata de viaţă a acestora de peste 6 ori faţă de cea actuală.
Compania chineză Contemporary Amperex Technology Co. Ltd, unul dintre cei mai mari producători la nivel global de baterii pentru maşini electrice, anunţă că, folosind un nou proces de producţie, a reuşit să creeze baterii care să funcţioneze aproximativ 2 milioane de kilometri sau 16 ani, scrie News.ro.
Garanţiile oferite în prezent de producători pentru baterii se opresc sub 300.000 de kilometri. Asta înseamnă că a fost făcut un salt de peste 6 ori mai mare pentru fiabilitatea bateriilor pentru automobile electrice.
Aceste baterii, ca şi bateriile de smartphone-uri şi orice baterii în general, îşi micşorează capacitatea de înmagazinare a energiei în timp, ceea ce le face să ţină din ce în ce mai puţin şi să nu mai poată fi folosite deloc la un moment dat.
Un salt din punctul de vedere a duratei de viaţă a bateriilor este important pentru industrie, deoarece bateria este cea mai costisitoare componentă a unei maşini electrice.
Cei de la CATL nu descriu felul în care au ajuns în acest punct, însă spun că Elon Musk a fost deja să verifice noile baterii şi a decis să le folosească pe viitorul Tesla Model 3 sedan, care va fi construit în fabrica din Shanghai. Până acum, Tesla folosea baterii dezvoltate de LG şi Panasonic.
Oficialii companiei chineze mai spun că pot demara imediat producerea noilor baterii şi că acestea costă doar cu 10% mai mult decât celelalte baterii pentru maşini electrice.
În afară de Tesla, CATL produce baterii pentru mari producătorii auto, precum BMW AG şi Toyota Motor Corp.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS