SUV-ul compact X1 si masinile electrice au generat profit in crestere cu 8% pentru BMW
BMW X1
Producatorul german de automobile de lux BMW AG a raportat o crestere de 7,9% a profitului in trimestrul doi din acest an, datorita majorarii vanzarilor noului SUV compact X1 si a reducerii costurilor, transmite Bloomberg.
Profitul inainte de taxe, dobanzi si elemente exceptionale a urcat la 2,73 miliarde de euro (3,05 miliarde de dolari) in perioada aprilie - iunie 2016, de la 2,53 miliarde de euro in perioada similara din 2015, in timp ce analistii se asteptau la 2,67 miliarde de euro.
Marja de profit a urcat la 9,5% in trimestrul doi din acest an, fata de 8,4% in perioada similara din 2015. Rivalele Mercedes si Audi au raportat marje de profit de 10% si, respectiv, 7,6%. Pentru acest an, BMW se asteapta la o marja de profit de 8-10% si la o usoara crestere a vanzarilor si a profitului operational.
Compania a anuntat cresterea vanzarilor de vehicule electrice cu aproximativ 87% in primul semestru din acest an, datorita introducerii de noi modele. Livrarile SUV-ului compact X1 au urcat cu 62%.
Mercedes-Benz si-a majorat avansul fata de rivalul BMW in prima jumatate a acestui an, ceea ce ii permite sa se apropie de obiectivul sau strategic de a recastiga pozitia de cel mai mare producator de automobile de lux, pentru prima data dupa 2005.
In primele sase luni ale acestui an, livrarile BMW au crescut cu 5,8%, pana la 986.557 de autoturisme, comparativ cu un avans de 12%, pana la 1 milion de autoturisme pentru Mercedes-Benz. La jumatatea anului, BMW era devansat de Mercedes-Benz, cu 20.262 vehicule. Pe locul al treilea se situeaza Audi, divizia de lux a Volkswagen AG, ale carei livrari au crescut cu 5,6%, pana la 953.200 de autoturisme, scrie Agerpres.
Pe acelasi subiect: