Surpriza total neasteptata la concursul “Motoarele anului 2013”. TDI-ul e mort, VW nu a luat nimic
Deciziile juriului dau peste cap toata piata si inchid gura tuturor celor care au crezut ca salveaza lumea, dar si celor care au facut pasiuni pentru cele mai avantajoase motoare.
Ward’s Auto este o companie americana care se ocupa cu activitati conexe sectorului auto. Printre altele are si doua publicatii de profil si un concurs la sfarsit de an in care un juriu de specialitate allege cele mai bune motoare.
Acum s-a facut lista cu cele 10 motoare castigatoare in 2013. Adica lumea (in special americanii) ar trebui sa ia in calcul aceste rezultate. Atentie, lista nu este un top. Anul acesta, pentru juriu a contat inovatia, tehnologiile si alte artificii mecanice sau electronice care fac economie de combustibil. Interesant si neasteptat este ca nici un motor diesel nu a castigat.
Progresele facute de procuatorii de motoare alimentate cu benzina sunt mai importante decat orice pentru 2013. Reducerea consumurilor a contat cel mai mult prin cresterea puterilor si micsorarea capacitatii cilindrice a motoarelor. Functia de start-stop pe din ce in ce mai multe motoare cu benzina a fost, la fel, decisive in alegerile juriului. Totodata, greutatea scazuta a motoarelor prin folosirea materialelor usoare a fost un plus in comparative cu evolutiile minore ale motoarelor diesel pentru anul viitor.
In concurs au intrat si motoarele invingatoare anul trecut, care au fost testate cap la cap cu noile lansari. Singurul model diesel eligibil epntru un loc intr-una dintre cele 10 categorii a fost diesel-ul de pe Q7, care nu putut fi inca testat (TDI de 3 litri).
Ca sa fii in acest concurs ca producator trebuie sa ai motoare noi, pe piata deja, iar preturile de baza ale masinilor pe care sunt montate aceste motoare sa nu depaseasca 55.000$. 11 din cele 40 de motoare testate au fost electrice si nici unul nu a trecut de juriu (jurnalisti Ward’s Auto).
Cele mai bune motoare in 2013 sunt urmatoarele (V – motor in “V”, L – motor in linie, B – motor Boxer):
- V6, de 3 litri, TFSI (Audi S5)
- L4, de 2 litri, turbo (BMW 328i)
- L6, de 3 litri, turbo (BMW 135is)
- V6, de 3.6 litri (Dodge Ram 1500)
- L4, de 2 litri, turbo (Ford Focus ST)
- V8, de 5.8 litri, supraalimentat (Ford Shelby GT500)
- L4, de 2 litri, turbo (Cadillac ATS)
- L4, de 2.4 litri (Honda Accord Sport)
- V6, de 3.5 litri (Hodna Accord)
- B4, 2 litri (Subaru BRZ)
Ward’s Auto a spus ca anul viitor va fi un concurs rezervat in cea mai mare parte motoarelor diesel.
Pe acelasi subiect: