Soarta Peugeot, al 2-lea producator european, depinde de China, dupa un nou an de scadere a vanzarilor
Peugeot. Sursa: Mediafax Foto
PSA Peugeot Citroen, al doilea mare producator auto european, a raportat vanzari in urcare in ultimele trei luni ale anului trecut, datorita pietei chineze, limitand astfel la 4,9% declinul inregistrat in 2013, la 2,82 milioane de automobile si vehicule comerciale usoare, relateaza Bloomberg.
In trimestrul al patrulea, compania a livrat 748.000 de autovehicule.
Compania incearca sa treaca pe profit si sa-si reduca dependenta de pietele europene, unde vanzarile auto au scazut in ultimii sase ani consecutivi si au ajuns la cel mai redus nivel din ultimii 20 de ani.
Peugeot desfasoara un amplu plan de restructurare, care a presupus inclusiv inchiderea unei fabrici din Franta, si l-a angajat pe Carlos Tavares, fostul secund la Renault, care va prelua functia de CEO in acest an. De asemenea, grupul francez incearca sa atraga investitori.
Potrivit unor surse apropiate situatiei, board-ul Peugeot a aprobat duminica un plan care presupune o majorare de capital de aproximativ 3 miliarde euro, la care ar urma sa participe cu un total de 1 miliard de euro, in proportii egale, statul francez si compania chineza Dongfeng Motor. In urma operatiunii, guvernul francez si compania chineza ar urma sa devina cei mai mari actionari ai Peugeot, cu cate 10% din titluri.
Vanzarile din afara Europei au reprezentat anul trecut 42% din afacerile Peugeot, compania avand ca tinta pragul de 50% pentru anul viitor. Livrarile Peugeot in Europa au scazut anul trecut cu 8,5%, cel mai abrupt declin in randul marilor concerne auto, potrivit datelor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile.
In China, cea mai mare piata auto din lume, vanzarile companiei au urcat in 2013 cu 26%, la 557.000 unitati.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS