Singurele masini de incredere sunt cele germane. Piata auto din UE s-a restrans anul trecut, Romania si Dacia avand scaderi abrupte
UPDATE. Inmatricularile de autoturisme noi din Uniunea Europeana au scazut cu 1,7% anul trecut, la 13,1 milioane de unitati, in timp ce piata romaneasca s-a contractat cu 13,6%, la 81.719 masini, iar constructorul Dacia a inregistrat un declin de 5%, la 246.381 automobile.
Majoritatea pietelor mari din UE au scazut anul trecut, cu scaderi de 2,1% in Franta, 4,4% in Marea Britanie, 10,9% in Italia, respectiv 17,7% in Spania, se arata intr-un comunicat transmis marti de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), citat de Mediafax.
Germania, cea mai mare piata europeana, a fost singura exceptie, cu o crestere de 8,8% in 2011, la 3,17 milioane de automobile noi inmatriculate.
A doua mare piata in 2011 a fost Franta, cu 2,25 milioane de unitati, urmata de Marea Britanie, cu 2,03 milioane.
La nivelul Europei emergente, statele UE10, ACEA a inregistrat o scadere de 2,9%, la 760.706 inmatriculari de automobile noi.
Dintre constructorii auto, singurele grupuri mari care au inregistrat crestere au fost companiile germane, Volkswagen, BMW si Daimler.
Inmatricularile de autoturisme noi produse de Volkswagen au crescut anul trecut in UE cu 7,5%, la 3,04 milioane de unitati, urcand cota de piata a gigantului german la 23,2%.
Al doilea mare constructor european, PSA Peugeot Citroen, a inregistrat in 2011 o scadere de 9%, la 1,64 milioane de automobile.
Renault ocupa locul al treilea, cu 1,27 milioane de inmatriculari, in scadere cu 8,4%. Inmatricularile marcii Renault au coborat cu 9,2%, la 1,02 milioane de autoturisme noi, in timp ce Dacia a scazut cu 5% in UE, la 246.381 de unitati.
General Motors (GM) a scazut cu 2% in UE, la 1,14 milioane de automobile, iar inmatricularile Ford au coborat cu 3,2%, la 1,04 milioane.
Fiat a inregistrat cea mai abrupta scadere anul trecut in UE dintre marii constructori auto europeni, de 12,1%, la 928.390 de inmatriculari.
Producatorul de automobile premium BMW a crescut cu 7,6%, la 780.981 de autoturisme, iar Daimler, proprietarul Mercedes-Benz Cars, a reusit un avans marginal, de 0,2%, la 652.790 de unitati. Inmatricularile Toyota in Europa au scazut cu 6,4%, la 523.418 unitati.
Dacia a vandut anul trecut 343.233 de masini la nivel mondial, nivel apropiat de cel din 2010
Producatorul autohton Automobile Dacia a anuntat ca a vandut anul trecut 343.233 de automobile la nivel mondial, nivel apropiat de anul 2010, cand au fost livrate 342.290 de unitati, reiese din datele prezentate de companie.
Cel mai bine vandut model a fost SUV-ul Duster, cu 161.200 unitati livrate, urmat de Logan, cu peste 95.000 de unitati, si Sandero, cu mai mult de 86.000 masini vandute.
Din totalul unitatilor livrate anul trecut, 30.867 de automobile au fost vandute pe piata locala, cifra constituind o scadere de 15,9% fata de numarul vehiculelor comercializate in 2010, reiese din datele companiei.
"Pe o piata in scadere cu 8,3 %, Dacia a vandut 30.867 de vehicule, atingand o cota de piata de 28,9 %", se arata intr-un comunicat transmis marti de companie.
In 2010, vanzarile Dacia in Romania au totalizat 36.730 de autovehicule, corespunzatoare unei cote de piata de 31,7%, potrivit datelor prezentate de companie la inceputul anului trecut. Aproape jumatate din vanzarile de anul trecut din Romania, respectiv 15.019 unitati, au fost realizate prin programul de reinnoire a parcului auto.
Cel mai bine vandut model din Romania a ramas Logan, cu 15.830 de unitati, urmat de Duster, cu 7.252 de livrari, Logan MCV (2.741 de masini), Sandero (2.519), Logan Van (1.634), respectiv Logan Pick Up (896). Loganul a fost si in 2010 cel mai bine vandut model Dacia, cu 22.791 unitati, urmat de Duster (4.826), Logan MCV (3.678), Sandero (3.047), Logan Van (1.473), respectiv Logan Pick Up (915).
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS