"Este clar ca ne aflam intr-o perioada de crestere cu adevarat puternica, in intreaga lume", a aratat Mulally la o conferinta a analistilor organizata de Deutsche Bank la salonul auto de la Detroit.

Seful Ford se astepta ca vanzarile totale pe piata americana sa fie de 12,5-13,5 milioane de vehicule, iar in Europa de 14,5-15,5 milioane de unitati.

Mulally a aratat ca Ford, al doilea mare producator american de automobile, este bine pozitionat in Statele Unite si Europa, urmand sa isi accelereze cresterea pe pietele emergente.

In privinta pietei europene, directorul financiar al grupului, Lewis Booth, a estimat ca este nevoie de schimbari structurale, din cauza capacitatilor prea mari de productie, mai ales in privinta marilor producatori nationali.

"Guvernele, care se afla sub presiuni tot mai mari din cauza dificultatilor financiare, vor sustine mai putin aceste capacitati sub-utilizate", a explicat Booth.

In privinta Ford, Booth anticipeaza ca va avea "un an confortabil in Europa", el subliniind ca grupul se va concentra pe modernizarea produselor.

Ford nu mai este coplesit in Europa de necesitatea de a fabrica produse speciale pentru aceasta piata si se concentreaza in prezent pe vehicule destinate pietei mondiale, a aratat Booth.