“In Romania se produc de trei ori mai putine masini decat in Ungaria raportat la mia de locuitori si de zece ori mai putine fata de Slovenia. La noi exista cel mai mare potential de crestere”, apreciaza Constantin Stroe.

Oricum, in Romania salariile in industria auto locala sunt de zece ori mai mici decat in Germania si de sapte ori mai mici decat Franta, iar raportat la regiune, suntem mai ieftini decat Ungaria sau Polonia, dar mai scumpi decat Ucraina.

“Romania trebuie sa se mentina competitiva fata de tari precum Turcia sau Maroc, unde Renault va investi intr-o noua uzina Dacia la Tanger”, a spus Jérôme Olive, directorul general al Renault Group Romania.

In ceea ce priveste dezvoltarea Ford Romania, di Campos anunta, la aproape doua luni de la ultima vizita in Romania a lui John Fleming, acum responsabil de uzinele Ford la nivel global, primele contracte semnate sau in curs de semnare cu producatorii de componente pentru a deveni furnizori ai uzinei de la Craiova.

In total in Romania avem in momentul de fata aproape 20 de furnizori. Dintre acestia, cinci sau sase sunt comuni cu Dacia si sunt amplasati in Pitesti, dar numarul aceasta este relativ deoarece unii dintre ei au doua sau mai multe locatii. De asemenea vom vedea si investitii greenfield, aproape de uzina”, a precizat Dionisio di Campos, presedintele Ford Romania.

Cititi mai multe despre investitiile Dacia si Ford in Romania pe www.businessmagazin.ro!