Scolile de soferi pe care le promoveaza mai putin de 40% din cursanti raman fara licenta. Masinile de examen, dotate cu camere video
Scolile de soferi unde gradul de promovare a cursantilor nu trece de 40% in primul an de la reautorizare si de 50% in cel de-al doilea vor ramane fara licenta, a anuntat miercuri ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.
Prevederile sunt incluse intr-un ordin al ministrului Transporturilor, intrat in vigoare, prin care se reglementeaza functionarea scolilor de soferi din Romania.
"Scolile de soferi va trebui sa isi asume pregatirea integrala a unui cursant, atat cea teoretica, cat si cea practica. (...) Pana acum existau situatii in care cursantii primeau lectii de conducere auto, practica de la instructori autorizati, dar nu exista responsabilitatea nimanui, in conditiile in care cursantul era bine pregatit sau nu la finalizarea acestor scoli", a afirmat ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, citat de Mediafax.
Prin acest ordin, se urmareste o evaluare interna reala si corecta inainte de eliberarea documentelor necesare inscrierii la examen, a adaugat el.
Un alt element de noutate prevede ca autoturismele scolilor de soferi sa fie dotate cu camere de luat vederi in cazul examenelor pentru obtinerea permisului.
Ministrul a spus ca acest ordin a creat si nemultumiri, ca au existat proteste din partea unor instructori, dar ca ministerul nu isi doreste restrangerea activitatii acestora.
Dotarea scolilor auto cu camere de filmat este obligatorie in termen de sase luni de la aparitia ordinului in Monitorul Oficial, potrivit sursei citate.
Potrivit unor reprezentanti ai scolilor de soferi, gradul de promovabilitate pentru obtinerea permisului auto este in prezent de aproximativ 25% la prima incercare. Jumatate dintre candidati nu trec de examenul teoretic, iar dintre cei care ajung la proba practica doar 50% obtin permisul auto.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS