Potrivit acestora, calculul a luat in considerare faptul ca taxa auto a fost platita de cumparatori pentru motorizare Euro 5, iar masina, in realitate, avea motorizare Euro 4, transmite Agerpres.

Pe de alta parte, defalcat, datele estimate de grupul mixt de lucru infiintat de Ministerul Mediului si cel al Transporturilor arata ca au fost afectate: 1.944 de unitati VW cu motorizare de 1,2 litri (prejudiciu estimat de 588.626 lei), 38.719 unitati VW de 1,6 litri (paguba de 24.487.635 lei) si 64.640 unitati VW de 2,0 litri (prejudiciu de 98.540.565 lei). 

Aceleasi surse ministeriale au precizat ca statul roman se va indrepta impotriva constructorului auto pentru recuperarea pagubei, insa instrumentarea efectiva a cazului va incepe numai dupa ce autoritatile germane vor transmite informatiile oficiale. 

La inceputul lunii, ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a anuntat ca autoritatile din Romania au eliberat carti de identitate pentru 105.000 autovehicule ale grupului Volkswagen, din care 56.000 noi la data inmatricularii si 49.000 second-hand, iar pe stoc, la dealerii grupului, se afla circa 300 de autovehicule ce nu vor mai putea fi vandute pana la rezolvarea problemelor.  Potrivit acestuia, cele 105.000 de masini sunt autovehicule din Grupul Wolkswagen, respectiv Seat, Skoda, Audi si Wolkswagen, dotate cu motoare 1.6, 1.2 si 2.0 cu norma de poluare EURO 5 Diesel.

Volkswagen ar putea cheltui pana la 65 miliarde euro pentru rezolvarea problemelor aparute in urma vanzarii vehiculelor echipate cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Suma e de zece ori mai mare decat nivelul provizioanelor anuntate pana acum de compania germana, potrivit Nikkei.

Miercuri, VW a transmis autoritatilor planurile referitoare la rezolvarea scandalului emisiilor, inclusiv calendarul rechemarilor la service, care vor incepe in ianuarie.

Luna trecuta, Volkswagen a anuntat ca va constitui provizioane de 6,5 miliarde euro pentru a acoperi costurile. Dar numai in SUA amenzile totale ar putea ajunge la 16 miliarde euro.

Reparatiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse in ultimii sapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat si Audi A3.

VW ar putea primi amenzi si in Germania, Coreea de Sud si in alte state, dupa finalizarea investigatiilor autoritatilor de reglementare. 

Noul director general al VW, Matthias Muller, a afirmat ca impactul financiar al scandalului emisiilor nu poate fi estimat, insa presa din Europa previzioneaza costuri asociate intre 30 si 65 miliaarde de euro. 

Daca problemele financiare ale VW se inrautatesc, analistii se asteapta ca firma sa-si diminueze capacitatile de productie din Europa Centrala si de Est, unde reglementarile privind piata muncii sunt mai relaxate.