Scandalul care zguduie industria auto japoneză. Guvern: Mazda, Suzuki și Yamaha au falsificat testele pentru emisiile poluante
Suzuki
Companiile auto Mazda şi Suzuki, precum şi producătorul de motociclete Yamaha au recunoscut că au utilizat metode inadecvate pentru testarea emisiilor poluante ale noilor vehicule şi economiile de carburant, a anunţat joi Guvernul de la Tokyo, transmite Reuters, preluată de Agerpres.
Problema a apărut după ce Ministerul Transporturilor a cerut unui grup de 23 de producători de maşini şi de motociclete din Japonia să examineze procedurile lor de testare, în urma scandalului de la Subaru şi Nissan Motor.
La Suzuki, la aproape jumătate din cele 12.819 de vehicule noi, inspecţiile au implicat proceduri inadecvate, a anunţat Ministerul Transporturilor.
"Este o problemă majoră că ne confruntăm cu un număr atât de mare de vehicule, vom lua situaţia foarte în serios", a afirmat preşedintele Suzuki, Toshihiro Suzuki, la o conferinţă de presă desfăşurată la Tokyo. Acesta şi-a cerut scuze clienţilor şi partenerilor de afaceri pentru problemele provocate.
În 2016, Suzuki a recunoscut că a utilizat metode de testare care nu îndeplineau reglementările oficiale.
În schimb, proceduri inadecvate s-au descoperit la un număr mai mic de vehicule produse de Mazda şi Yamaha. La Mazda, sunt afectate 3,8% din cele 1.875 de vehicule inspectate în ultimii patru ani iar la Yamaha la 2,1% din cele 335 motociclete verificate în ultimii doi ani şi jumătate s-au utilizat metode inadecvate pentru testare a emisiilor poluante.
Şi reprezentanţii Yamaha au cerut scuze clienţilor şi partenerilor de afaceri pentru problemele provocate.
Joi, acţiunile Suzuki şi Yamaha au scăzut cu peste 5% în timp ce titlurile Mazda înregistrau un declin de 1,3%.
În iulie, producătorul auto japonez Nissan a recunoscut că majoritatea uzinelor sale din Japonia au utilizat metode inadecvate pentru testarea emisiilor poluante ale automobilelor.
Nissan, partenerul grupului auto francez Renault, nu a precizat în comunicat numărul vehiculelor afectate şi nici perioada de timp, în luni sau ani, în care au fost folosite aceste metode ilegale.
Mazda infirmă acuzațiile
Constructorul nipon de automobile Mazda nu a falsificat sau alterat rapoartele asupra testelor de consum şi de emisii, informează compania, într-un comunicat de presă.
"În urma solicitării Ministerului Infrastructurii, Transporturilor si Turismului (MLIT) din Japonia trimise producătorilor auto japonezi pe 9 iulie 2018, din cauza sesizării unor practici de testare frauduloase la alte companii, Mazda Motor Corporation a transmis un raport spre MLIT despre rezultatele unei investigaţii a testării pe bază de mostre, pentru consum şi emisii, în timpul inspecţiei finale a autovehiculelor. Investigaţia a vizat ciclurile de testare JC081 şi WLTC2, iar rezultatele raportului au relevat faptul că nu a existat alterarea improprie sau falsificarea datelor de test în niciunul dintre modurile de testare", precizează constructorul auto.
Practic, din totalul celor 1.472 de vehicule testate, în cazul a 72 au fost identificate date de test care conţin erori de monitorizare a vitezei, iar compania niponă a identificat două posibile motive pentru aceste erori: în primul rând, sistemul nu a fost programat să invalideze automat rezultatele când apare o eroare de monitorizare a vitezei, şi în al doilea rând, procedurile de test au lăsat determinarea erorilor de monitorizare a vitezei la latitudinea fiecărui inspector.
"Toate datele de test au fost reexaminate şi rezultatele arată că nu există niciun efect asupra specificaţiilor de consum sau de emisii. Nu s-au identificat astfel de cazuri în procedura de testare WLTC", notează sursa citată.
În urma testelor efectuate şi a datelor rezultate, Mazda a decis să ia o serie de măsuri pentru a preveni repetarea situaţiei, respectiv: sistemul va fi actualizat pentru a invalida automat rezultatele testelor în cazul unei erori de monitorizare a vitezei şi s-a majorat numărul de angajaţi care verifică datele inspecţiilor, inclusiv erorile de monitorizare a vitezei.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS