Salonul Auto Paris. Industria auto din Europa, in cadere libera. Strategia pentru cand rezervele de petrol se vor termina
Industria auto din Europa e in cadere libera de 11 luni consecutiv, dar asta nu inseamna ca nu se pregateste de viitor. Mai precis, pentru momentul cand rezervele de petrol se vor termina. Constructorii reuniti la Salonul Auto de la Paris s-au intrecut sa prezinte modele hibride sau complet electrice.
In ultimii ani, constructorii de masini s-au straduit sa includa in portofoliu macar o masina hidrida, daca nu cumva si una electrica. Totusi, pe sosele nu prea le vedem inca, in special pentru ca nu prea ai unde sa le alimentezi.
''Cea mai mare problema e pretul totusi. Nu asistam la o reducere semnificativa a pretului'', a comentat analistul Rebecca Lindland.
Grupul Renault, din care face parte si Dacia, se mandreste ca a facut cea mai ieftina masina electrica. Vorbim despre Twizy, o masina de oras cu doua locuri, cu un pret pornind de la 7.000 de euro. Pentru o suma aproape dubla, acelasi constructor propune o masina de familie suta la suta electrica, botezata Zoe. Are o autonomie de pana la 210 kilometri, insa bateria trebuie lasata la incarcat 8-9 ore.
Tot suta la suta electrica este si Toyota Leaf, cu o autonomie imbunatatita, de pana la 250 de kilometri pe ora. Nissan aduce si Pivo 3, o masinuta cu zero emisii poluante si care se poate parca singura.
"O masina eco nu trebuie sa fie neaparat mica, asta e avantajul pe care il au materialele noi', a explicat Rebecca Lindland.
Nissan Terra, o masina aflata pentru moment la stadiul de concept, deschide drumul catre SUV-urile prietenoase cu mediul. Masina functioneaz cu acumulatori cu hidrogen, care sunt inca o raritate pe piata, dar nu emite nici macar un gram de dioxid de carbon.