Aici vin toti mari producatori, aici se stabileste cine castiga si cine pierde in 2013. Dupa cum doar unii stiu, Salonul de la Paris este o data la doi ani, alternat cu cel de la Frankfurt.

Anul acesta, intr-o piata ingenuncheata de crizele fondurilor europene, producatorii s-au dat peste cap sa pastreze in gama modelele si sa le duca mai departe cu facelifturi (Opel Astra FL, Audi A3 Sportback, Chevrolet Spark, Citroen C3 Picasso, Ford Fiesta, Honda CR-V si CR-Z, Hyundai Santa Fe, Kia Sorento, Mitsubishi ASX, Renault Espace).

Parisul este un salon important pentru cateva modele complet noi, in care marcile de volum si-au pus toata increderea si si-au setat sperantele pentru tot anul urmator (Chevrolet Trax, Mini Paceman, Mitsubishi Mirage sau Opel Adam, Peugeot 301 sau Skoda Rapid). Ultimele doua sunt concurenta directa pentru Logan, vehicule undeva intre notiunea de low-cost, asa cum o vede piata, si entry-level sau accesibile, asa cum le comunica brandurile. 

Sigur ca nici Paceman nu este un model 100% nou. Este ca si cum ai spune ca Porsche face masini noi. Toate masinile Porsche arata la fel, asa cum toate modelele Mini sunt doar mai inalte sau mai scurte.

In clasa lux, BMW, Audi si Mercedes au revizuit modele consacrate ca Seria 7, respectiv A3, R8 si CLS Shootin Break (cu tot cu versiunea 63AMG). Audi are si RS5 Cabrio (noutate), iar BMW inca o masina importanta: Seria 1 M135i xDrive (adica un Seria 1M cu tractiune 4x4).

Pentru Romania, cele mai importante masini care se lanseaza la Paris in doua zile sunt fara nicio discutie Logan si Sandero, generatiile “2”. 

Cele mai cautate importuri in 2013 vor fi probabil la Peugeot, Ford, Renault, Volkswagen si Mazda, asa cum se intampla si acum si asa cum se intampla de ceva ani. Peugeot are noul 208 (+versiunea racing GTi), Mazda aduce noul “6”, Ford vine cu noile Kuga si Mondeo (pe langa Fiesta facelift), Renault e la al doilea Fluence si al patrulea Clio, iar Volkswagen pune tot ce are pe noul golf (una dintre cele mai importante lansari ale salonului, poate in TOP 3). Si poate in TOP 3 o sa intre si noul Leon, in sfarsit, o masina care arata altfel decat toate modelele de Leon care au tot fost de mai bine de 10 ani incoace. Noul Leon bate inspre noul Golf si e absolut normal atat timp cat designerii se coicnesc nas in nas pe holurile aceluiasi enorm concern Volkswagen A.G.

Bombele cu multi cai, asa cum le numim noi, vin de la Aston Martin (3 modele refresh-uite), Jaguar (noul F-Type), McLaren (MP4-12C Spider), Nissan (370 facelift), Porsche (911 Carrera si GT3), Maserati GranCabrio MC-12 si, din nou ar putea intri lejer si in aceasta categorie...Audi RS5. 

Ultimele, dar nu la coada, sunt modelele de fite, cu Mini Paceman in frunte, Abarth Fuori, Alfa Romeo Mi.To SBK (prescurtare de la Superbike), Citroen DS3 Cabrio, Honda CR-Z si chiar Mazda MX-5 facelift.