Rubla face o “baie de sange”. Declaratiile infioratoare ale unuia dintre cei mai mari sefi de companii din lume
Viitorul suna teribil dupa parerea omului care a luat Dacia si a crescut-o.
Carlos Ghosn este unul din cei mai importanti jucatori pe piata de masini. El este seful aliantei Renault-Nissan, alianta in care e si Dacia.
Rusia este o piata enorma pentru producatorii de masini. In totalul de 145 mil. locuitori, 260 de oameni la 1.000 de locuitori conduc. Sunt 37 mil. masini mici inregistrate. Dar Nissan incepe deja sa scoata modele din showroom-uri. Asta inseamna ca toate costurile de stagnare a productiei trebuie acoperite din alte modele vandute.
Alianta Renault-Nissan a avut un an bun pana azi. La sfarsitul lui noimebrie, Ghosn anuntase o crestere de 11% comparativ cu 2013 si un volum de 140.000 de masini Nissan vandute. Si asta intr-o piata cu scadere generala de 12%.
Vanzarile grupului Renault-Nissan (care include si AvtoVAZ , adica Lada) au scazut insa cu 8%, la 680.000 de bucati, chiar daca grupul si-a marit cota de piata la 30% (1 din 3 masini nou-vandute).
Dupa ce a folosit expresia "baie de sange" pentru ceea ce se intampla cu rubla si cu piata auto din Rusia, CEO-ul Carlos Ghosn merge conform planului pe mai multi ani si va continua sa creasca productia. Pana in 2016, 90% din masinile vandute de Renault-Nissan-AvtoVAZ in Rusia vor fi productie locala. Celelalte 10 procente vor fi importuri. Ceea ce ii da planurile peste cap lui Ghosn este linia de modele deja modificata dupa scaderea critica a rublei 50% Vs. $.
Din 2012 pana la jumatatea lui 2014, Nissan a investit 740 mil. $ in productia din Rusia. Si companiile concurente au luat decizii pentru perioada de criza a Rusiei. General Motors (inclusiv Opel), Audi si Jaguar au oprit vanzarile complet in Rusia.
In 2013, vanzarile din Rusia au fost la nivelul celor din Germania ~ 3.2 mil. masini mici. In 2015 si 2016, previziunile Ernst&Young dinaintea declinului rublei spuneau ca piata de vanzari din Rusia o sa ajunga la 3,4, respectiv 3,6 mil. masini.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS