Renault si Fiat relanseaza luxul epocii sovietice. Negociaza o colaborare pentru producerea de vehicule la uzina Zil din Rusia
Constructorii auto Renault, Fiat si Zil negociaza asamblarea de vehicule utilitare pe liniile companiei ruse, cunoscuta in epoca sovietica datorita limuzinelor oficiale pe care le producea, au declarat joi surse din industria rusa, transmite AFP, preluata de Mediafax.
"Purtam negocieri, dar este prematur sa vorbim despre un acord", a declarat agentiei Itar-Tass Igor Kulgan, director general al MosavtoZil, divizie a companiei Zil insarcinata cu incheierea de contracte pentru constructia de vehicule.
Kulgan a estimat ca un acord in acest sens ar putea fi semnat in luna septembrie.
Surse din industrie si guvernamentale citate de publicatia Vedomosti au declarat ca Renault, Fiat si Zil au semnat saptamana trecuta un acord preliminar care va fi urmat la sfarsitul acestui an de un acord final.
Negocierile se refera la producerea de vehicule Renault Master si Fiat Ducato din primul trimestru al anului 2014, cu o capacitate anuala de 50.000 de unitati, potrivit Vedemosti.
"Discutiile cu Zil nu sunt finalizate si este devreme sa vorbim despre eventuale modele care ar putea fi produse", a spus un purtator de cuvant al Renault.
In ultimele cateva luni au avut loc negocieri intense pentru atragerea unor constructori auto straini la uzina Zil, la sud-est de Moscova.
Astfel, in luna martie grupul francez PSA Peugeot Citroen a confirmat ca a inceput negocieri in acest scop.
Constructorii auto occidentali sunt extrem de interesati de piata rusa, care a atins un nivel record in 2012, cu o crestere de 11%, dar este in scadere din luna martie.
Asamblarea de vehicule pe teritoriul Rusiei permite grupurilor straine sa evite plata unei taxe de reciclare, impusa automobilelor importate si care este contestata de Uniunea Europeana la Organizatia Mondiala a Comertului.
Zil, fondata in 1916, a furnizat in epoca URSS limuzine pentru Kremlin si Guvern. Productia companiei consta in prezent in mare parte din camioane si utilaje pentru constructii.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS