"Purtam negocieri, dar este prematur sa vorbim despre un acord", a declarat agentiei Itar-Tass Igor Kulgan, director general al MosavtoZil, divizie a companiei Zil insarcinata cu incheierea de contracte pentru constructia de vehicule.

Kulgan a estimat ca un acord in acest sens ar putea fi semnat in luna septembrie.

Surse din industrie si guvernamentale citate de publicatia Vedomosti au declarat ca Renault, Fiat si Zil au semnat saptamana trecuta un acord preliminar care va fi urmat la sfarsitul acestui an de un acord final.

Negocierile se refera la producerea de vehicule Renault Master si Fiat Ducato din primul trimestru al anului 2014, cu o capacitate anuala de 50.000 de unitati, potrivit Vedemosti.

"Discutiile cu Zil nu sunt finalizate si este devreme sa vorbim despre eventuale modele care ar putea fi produse", a spus un purtator de cuvant al Renault.

In ultimele cateva luni au avut loc negocieri intense pentru atragerea unor constructori auto straini la uzina Zil, la sud-est de Moscova.

Astfel, in luna martie grupul francez PSA Peugeot Citroen a confirmat ca a inceput negocieri in acest scop.

Constructorii auto occidentali sunt extrem de interesati de piata rusa, care a atins un nivel record in 2012, cu o crestere de 11%, dar este in scadere din luna martie.

Asamblarea de vehicule pe teritoriul Rusiei permite grupurilor straine sa evite plata unei taxe de reciclare, impusa automobilelor importate si care este contestata de Uniunea Europeana la Organizatia Mondiala a Comertului.

Zil, fondata in 1916, a furnizat in epoca URSS limuzine pentru Kremlin si Guvern. Productia companiei consta in prezent in mare parte din camioane si utilaje pentru constructii.