Renault: Aproximativ 10% din piesele auto de pe piata romaneasca sunt contrafacute
Aproximativ 10% din piata romaneasca a pieselor auto este reprezentata de produse contrafacute, iar cele mai des intalnite sunt componentele de caroserie, sisteme de franare si de directie, a declarat luni directorul de calitate si servicii al companiei Renault, Jean Francois Martin.
"Din piata de piese auto, circa 10% reprezinta contrafacerile. Prejudiciile aduse grupului Renault de comertul cu piese care nu sunt de origine se ridica la cinci milioane euro anual", a adaugat Martin.
Totodata, anul trecut s-a inregistrat o reducere de aproape sapte ori a volumului de piese contrafacute capturate, de la 27.000 in 2008 la 4.000 de componente.
Renault colaboreaza cu autoritatile vamale, Politia si Registrul Auto Roman pentru combaterea contrafacerii pieselor de schimb auto.
Ca exemplu de piesa de schimb, placutele de frana contrafacute afecteaza eficienta masinii la franare.
De la 130 de kilometri la ora masina se opreste in 80 de metri. Cu placute contrafacute, distanta creste cu inca 30 de metri. Importatorii de marca si autoritatile stiu ca se lupta cu morile de vant cand incearca sa stopeze vanzarea acestor piese periculoase.
"Nu exista decat pedeapsa cu amenda si confiscarea bunurilor pe care le gasim. Asadar pot reveni oricand la treaba. Cu mai mult curaj pentru ca trebuie sa isi recupereze pierderile anterioare" spune.Dan Bucur, comisar sef investigare fraude IGPR.
Puse in fata unei cresteri de aproximativ 20% a vanzarilor de contrafacute, marcile auto se adapteaza si au ajuns sa ofere si ele piese alternative in service, mai ieftine cu 20-30%.
"Nu sunt originale, dar au standarde minime de calitate", explica oficialii Renault.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS