Romanii au ajuns sa isi repare masinile cu piese din cimitirele auto, mai ieftine, dar mult mai periculoase
Impinsi de saracie, tot mai multi romani, isi repara masinile, cu piese second-hand, cumparate din cimitirele de autoturisme. Sunt la jumatate de pret, dar si de doua ori mai periculoase, ne avertizeaza mecanicii. Provin de la masini vechi, implicate in accidente grave, si nimeni nu garanteaza, ca nu vor provoca, alte nenorociri.
“Am luat de pe masina asta usile, aripa si am pus-o pe cealalta. Daca trebuia sa punem noi era mult mai scumpa si poate nici nu iesea asa de bine", a explicat unul dintre mecanicii intervievati.
In conditiile unei crize economice care pare fara sfarsit, multi dintre soferi sunt multumiti ca ies mai ieftin si nu se gandesc la cat o sa-i tina efectiv reparatia in regim second-hand.
"Pe asigurare ca sa pot sa o fac m-ar costa in jur la 2.500 de lei. Cu piesele in regie proprie si cu piese second as ajunge poate si la jumatate de pret", a spus un client al unui service din Timisoara.
Cei care castiga sigur chiar si in criza sunt patronii de parcuri auto cu masini vechi. Acestia aproape ca nu mai simt recesiunea si aduc tot mai multe autoturisme lovite, ca sa faca fata cererii.
"Daca un far il ia pe nou la 4 milioane la second il ia chiar si la 1 milion jumate si e mult mai ieftin", a comentat Lavinia Goia, administrator al unui magazin auto.
Proprietarii de service-uri nu sunt de acord cu aceste piese pentru ca ei cred ca “economia” se poate transforma rapid intr-o paguba.
Gheorge Savu, coordonator tehnic service auto, din Lugoj este de parere ca exista riscul ca piesele respective “sa fie mai proaste decat cele date jos de pe masina”.
“Avantajul pieselor noi este ca se da o garantie la ele de la producator", a subliniat reprezentantul service-ului auto.
In ultima vreme insa, magazinele auto care au piese noi sunt mai mult goale.
"Se observa in ultimul timp, mai bine spus de un an, o scadere a volumului de piese noi, a vanzarilor de piese noi," a afirmat, la randul sau, Dan Ionescu, vanzator de piese auto.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS