“Am luat de pe masina asta usile, aripa si am pus-o pe cealalta. Daca trebuia sa punem noi era mult mai scumpa si poate nici nu iesea asa de bine", a explicat unul dintre mecanicii intervievati.

In conditiile unei crize economice care pare fara sfarsit, multi dintre soferi sunt multumiti ca ies mai ieftin si nu se gandesc la cat o sa-i tina efectiv reparatia in regim second-hand.

"Pe asigurare ca sa pot sa o fac m-ar costa in jur la 2.500 de lei. Cu piesele in regie proprie si cu piese second as ajunge poate si la jumatate de pret", a spus un client al unui service din Timisoara.

Cei care castiga sigur chiar si in criza sunt patronii de parcuri auto cu masini vechi. Acestia aproape ca nu mai simt recesiunea si aduc tot mai multe autoturisme lovite, ca sa faca fata cererii.

"Daca un far il ia pe nou la 4 milioane la second il ia chiar si la 1 milion jumate si e mult mai ieftin", a comentat Lavinia Goia, administrator al unui magazin auto.

Proprietarii de service-uri nu sunt de acord cu aceste piese pentru ca ei cred ca “economia” se poate transforma rapid intr-o paguba.

Gheorge Savu, coordonator tehnic service auto, din Lugoj  este de parere ca exista riscul ca piesele respective “sa fie mai proaste decat cele date jos de pe masina”.

“Avantajul pieselor noi este ca se da o garantie la ele de la producator", a subliniat reprezentantul service-ului auto.

In ultima vreme insa, magazinele auto care au piese noi sunt mai mult goale.

"Se observa in ultimul timp, mai bine spus de un an, o scadere a volumului de piese noi, a vanzarilor de piese noi," a afirmat, la randul sau, Dan Ionescu, vanzator de piese auto.