Renault anunță profit record, după vânzări record în primul semestru. Duster și Sandero, între cele mai vândute mașini ale francezilor
Renault Nissan
Producătorul auto francez Renault a anunţat vineri că a înregistrat un profit record în primul semestru din 2018, majorarea vânzărilor pe pieţele emergente compensând fluctuaţiile de curs valutar, transmite Reuters.
Marja operaţională a grupului a urcat la 1,91 miliarde de euro (2,23 miliarde de euro), sau 6,4% din vânzări, de la 6,2% în urmă cu un an. Veniturile au crescut cu 1,4%, la 29,957 miliarde de euro, scrie Agerpres.
În ultimii ani, Renault şi-a majorat activitatea pe segmentul low-cost şi şi-a extins prezenţa pe pieţele emergente. Directorul general Carlos Ghosn a afirmat că rezultatele reprezintă efectul strategiei Renault "de diversificare regional".
Profitul net a scăzut cu 16,3% în primul semestru din acest an, la 2,04 miliarde de euro, din cauza unor costuri de 150 de milioane de euro legate de restructurare precum şi în urma deprecierii monedelor din SUA, Argentina şi Brazilia.
Directorul financiar Clotilde Delbos a reafirmat estimările Renault privind rezultatele din acest an şi a precizat că se aşteaptă la "o creştere aproape zero a vânzărilor în Iran" în semestrul doi din 2018, din cauza sancţiunilor SUA.
Noile proceduri mai stricte de testare a poluării (WLTP) se vor adăuga "incertitudinilor" privind perspectivele din a doua jumătate a anului, a adăugat Clotilde Delbos, fără a da detalii.
Toţi producătorii trebuie să îşi testeze vehiculele utilizând WLTP, înainte ca acestea să fie puse în vânzare. Însă noua procedură armonizată la nivel mondial de testare a vehiculelor uşoare (WLTP), bazată pe date obţinute în condiţii reale de drum, a generat emisii mai mari de dioxid de carbon pentru anumite vehicule, întârziind certificarea oficială şi vânzările.
Noile standarde vor intra în vigoare în septembrie.
Renault "încă mai are de lucrat" pentru a îndeplini termenele limită privind certificarea vehiculelor, a afirmat directorul operaţional Thierry Bollore, adăugând că producătorul auto nu se aşteaptă ca această problemă să aibă un impact negativ semnificativ asupra afacerii.
Luna aceasta, Renault a anunţat că în primul semestru a vândut un număr record de 2,067 milioane vehicule la nivel mondial, în creştere cu 9,8% în ritm anual, graţie revenirii pieţelor din Rusia şi America Latină precum şi unei cereri solide în Europa.
Grupul a precizat că mărcile Renault şi Dacia au stabilit fiecare un record de vânzări semestrial, 1,378 milioane pentru marca Renault şi 378.095 vehicule vândute la nivel global pentru marca Dacia.
În Europa, marca Dacia a înregistrat un record semestrial de vânzări, cu 281.225 vehicule înmatriculate (în creştere cu 14,6%) şi o cotă de piaţă record de 2,9% (în creştere cu 0,3 puncte). Această creştere se datorează performanţelor înregistrate de Sandero 2 şi noului Duster, care a înregistrat 63.900 de înmatriculări în şase luni.
Pe regiuni, vânzările din Europa au crescut cu 4,4% până la 1,07 milioane de unităţi în prima jumătate a anului, depăşind creşterea de 2,8% înregistrată la nivelul întregii pieţe auto. Ritmul de creştere a vânzărilor a depăşit 15% în regiunea Eurasia, care include Rusia, şi 18% în America Latină.
De asemenea, Renault şi-a îmbunătăţit previziunile pentru anul 2018, când piaţa auto mondială ar urma să înregistreze o creştere de 3%, faţă de un avans de 2,5% cât estima anterior. Piaţa europeană ar urma să crească cu 1,5%, faţă de 1% anterior. În acest context, grupul intenţionează să profite în 2018 de gama sa reînnoită recent, cu modele precum noul Duster, pentru a continua să-şi crească vânzările în toate regiunile.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS