Peugeot-Citroen devine mai valoroasă ca Renault. PSA anunță rezultate peste așteptări după preluarea Opel, acțiunile înregistrează cel mai ridicat avans din 2011
PSA Peugeot-Citroen
Capitalizarea de piaţă a grupului PSA (care produce maşinile Peugeot şi Citroen) a depăşit-o pentru prima dată din 2009 pe cea a rivalei franceze Renault, după ce PSA a anunţat marţi rezultate financiare peste aşteptări, se arată într-o analiză realizată de Bloomberg.
Miercuri, acţiunile PSA au înregistrat la Bursa de la Paris cel mai ridicat avans din 2011, iar capitalizarea de piaţă a grupului a ajuns la aproape 21,5 miliarde de euro (25,1 miliarde de dolari), faţă de 21,3 miliarde de euro în cazul Renault, care va raporta vineri rezultatele financiare din primul semestru al anului, scrie Agerpres.
În martie 2017, PSA a acceptat să achiziţioneze Opel cu 2,2 miliarde de euro (2,4 miliarde de dolari), de la General Motors. Surprinzându-i pe analişti, PSA a anunţat că nou achiziţionata divizie a înregistrat profit în primul semestru din 2018, după două decenii de pierderi la General Motors.
Anul trecut, grupul PSA a vândut 3,63 milioane de vehicule, în timp ce Renault a livrat 3,76 milioane de unităţi.
Renault este o companie mult mai mare decât PSA deoarece deţine o participaţie semnificativă la grupul nipon Nissan, care controlează alt producător auto din Japonia, Mitsubishi Motors. Împreună, cei trei producători auto au vândut pe plan global 10,61 milioane de vehicule în 2017.
PSA Peugeot Citroen a anunţat creşterea semnificativă a profitului şi a venitului, în urma achiziţionării Opel.
În primele şase luni din acest an profitul net al PSA a urcat la 1,48 miliarde de euro (1,73 miliarde de dolari), în timp ce veniturile au înregistrat un avans de 40%, la 38,6 miliarde de euro, în timp ce analiştii previzionau un câştig de 1,36 miliarde de euro, la venituri de 38,49 miliarde de euro.
Profitul Opel a urcat la 502 milioane de euro în primul semestru din 2018, în timp ce marja de profit a ajuns la 5%.
Profitul operaţional al grupului PSA aproape s-a dublat în primele şase luni din acest an, la 3,02 miliarde de euro, în timp ce analiştii se aşteptau la 2,33 miliarde de euro
PSA şi-a menţinut estimările pentru acest an, când piaţa auto europeană ar urma să se menţină stabilă în timp ce în America Latină este aşteptată o creştere a vânzărilor de 4%, în Rusia de 10% şi în China de 2%.
Luna aceasta, grupul auto francez Renault a anunţat că în primul semestru a vândut un număr record de 2,067 milioane vehicule la nivel mondial, în creştere cu 9,8% în ritm anual, graţie revenirii pieţelor din Rusia şi America Latină precum şi unei cereri solide în Europa.
Grupul a precizat că mărcile Renault şi Dacia au stabilit fiecare un record de vânzări semestrial, 1,378 milioane pentru marca Renault şi 378.095 vehicule vândute la nivel global pentru marca Dacia.
În Europa, marca Dacia a înregistrat un record semestrial de vânzări, cu 281.225 vehicule înmatriculate (în creştere cu 14,6%) şi o cotă de piaţă record de 2,9% (în creştere cu 0,3 puncte). Această creştere se datorează performanţelor înregistrate de Sandero 2 şi noului Duster, care a înregistrat 63.900 de înmatriculări în şase luni.
Pe regiuni, vânzările din Europa au crescut cu 4,4% până la 1,07 milioane de unităţi în prima jumătate a anului, depăşind creşterea de 2,8% înregistrată la nivelul întregii pieţe auto. Ritmul de creştere a vânzărilor a depăşit 15% în regiunea Eurasia, care include Rusia, şi 18% în America Latină.
De asemenea, Renault şi-a îmbunătăţit previziunile pentru anul 2018, când piaţa auto mondială ar urma să înregistreze o creştere de 3%, faţă de un avans de 2,5% cât estima anterior. Piaţa europeană ar urma să crească cu 1,5%, faţă de 1% anterior. În acest context, grupul intenţionează să profite în 2018 de gama sa reînnoită recent, cu modele precum noul Duster, pentru a continua să-şi crească vânzările în toate regiunile.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS