"Am decis in aceasta dimineata sa semnam acordul", a declarat Jean-Yves Sabot, seful filialei pentru industria auto a sindicatului FO.  Un alt sindicat, CFE-CGC, anuntase deja pe 22 februarie ca este de acord cu masurile propuse de conducere.  Impreuna, cele doua reprezinta circa 45% din angajatii Renault.

Potrivit legislatiei franceze, o companie are nevoie de sprijinul sindicatelor care reprezinta minim 30% din angajati, pentru ca un acord colectiv sa fie valabil.  Acordul permite Renault si cresterea numarului mediu de ore lucrate.

Livrarile mondiale ale Renault au scazut cu 6,3% anul trecut, la 2,55 milioane de autoturisme si vehicule comerciale usoare, cu un declin de 19% in Europa. Grupul francez ia masuri pentru extinderea prezentei pe pietele emergente, in vederea reducerii dependentei de sudul Europei.  Renault a anuntat in ianuarie ca intentioneaza sa majoreze productia in Franta cu 15%, dupa ce va incheia un acord cu sindicatele.  Astfel, fabricile franceze ale grupului ar putea mari productia cu 80.000 de vehicule pe an.  Renault a produs anul trecut in Franta, sub brand propriu, 530.000 de vehicule.  Actiunile Renault sunt in crestere la bursa din Paris cu 3,1%, la 51,51 euro pe unitate, evaluand grupul la 15,2 miliarde de euro. De la inceputul acestui an, titlurile Renault s-au apreciat cu 27%.