Renault a obtinut sprijinul sindicatelor. Va elimina 7.500 de posturi
Conducerea Renault a ajuns la un acord cu sindicatele pentru eliminarea a 7.500 de posturi in Franta, pana in 2016, respectiv 17% din total, prin plecari naturale si inghetarea salariilor in 2013. Economiile anuale rezultate vor atinge 500 de milioane de euro, relateaza Bloomberg.
"Am decis in aceasta dimineata sa semnam acordul", a declarat Jean-Yves Sabot, seful filialei pentru industria auto a sindicatului FO. Un alt sindicat, CFE-CGC, anuntase deja pe 22 februarie ca este de acord cu masurile propuse de conducere. Impreuna, cele doua reprezinta circa 45% din angajatii Renault.
Potrivit legislatiei franceze, o companie are nevoie de sprijinul sindicatelor care reprezinta minim 30% din angajati, pentru ca un acord colectiv sa fie valabil. Acordul permite Renault si cresterea numarului mediu de ore lucrate.
Livrarile mondiale ale Renault au scazut cu 6,3% anul trecut, la 2,55 milioane de autoturisme si vehicule comerciale usoare, cu un declin de 19% in Europa. Grupul francez ia masuri pentru extinderea prezentei pe pietele emergente, in vederea reducerii dependentei de sudul Europei. Renault a anuntat in ianuarie ca intentioneaza sa majoreze productia in Franta cu 15%, dupa ce va incheia un acord cu sindicatele. Astfel, fabricile franceze ale grupului ar putea mari productia cu 80.000 de vehicule pe an. Renault a produs anul trecut in Franta, sub brand propriu, 530.000 de vehicule. Actiunile Renault sunt in crestere la bursa din Paris cu 3,1%, la 51,51 euro pe unitate, evaluand grupul la 15,2 miliarde de euro. De la inceputul acestui an, titlurile Renault s-au apreciat cu 27%.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS