Ferrari este una dintre companiile care simt criza pe plus. De la primele smenale de haos economic, in 2008, italienii au prosperat in fiecare an si au scos modele noi, ba chiar si-au permis sa experimenteze cu o versiunea destul de nonFerrari: FF – tractiune integral si patru locuri.

2012 a fost un an la fel de greu pentru unii. Cei mai bogati pamanteni au cheltuit insa si mai mult pe produse de lux, iar aici intra si Ferrari. Fabrica din Maranello a produs si a vandut fix 7.318 unitati, enorm pentru un brand care-si evalueaza stocurile cu o marja de plus-minus cateva unitati.

Veniturile brute din vanzari au fost de 3.24 mld. $ (2.43 mld. euro). Investitiile au urcat si ele, dar nu atat de mut incat sa influenteze profitul net. 432 mil. $ au costat, cu 58 mil. $ mai mult decat in 2011. Ferrari a declarant profit net de 2.36 mil. $ (1.77 mil. euro).

Cele mai importante piete pentru cel mai puternic brand declarat in 2012 sunt in continuare Orientul Mijlociu, Asia, Europa, Rusia si SUA. In Grecia s-a vandut doar un Ferrari in 2012, cu 20 de unitati mai putin decat in 2007.

O alta companie de lux, Rolls Royce Motors, a vandut anul trecut peste 3.500 de masini. Este al treilea an consecutive de crestere. Compania condusa de BMW a crescut cel mai bine in Orientul Mijlociu – 26%, Europa - 21%, Asia -Pacific - 18%, Arabia Saudita - 63% si Germania - 15%. Totusi, China si SUA raman cele mai importante piete pentru Rolls Royce, cu volume importante constante in fiecare an.