Profitul Renault a stagnat in 2011 din cauza scaderii vanzarilor in Europa si cresterii concurentei
Profitul grupului francez Renault, proprietarul Dacia, a stagnat anul trecut din cauza scaderii vanzarilor din Europa pentru cel de-al patrulea an consecutiv si impactului competitiei tot mai dure asupra preturilor, transmite Bloomberg.
Profitul inainte de dobanzi, taxe si elemente exceptionale a stagnat la aproximativ 1,1 miliarde euro, potrivit unui comunicat transmis joi de Renault, informeaza Mediafax.
Profitul net al grupului a scazut de la 3,5 miliarde euro la 2,1 miliarde euro, insa rezultatul de anul trecut a fost sprijinit de un castig de capital de 2 miliarde euro dupa vanzarea unor actiuni la Volvo.
Veniturile Renault au crescut cu 9,5%, de la 38,9 miliarde euro la 42,6 miliarde euro, iar profitul operational s-a dublat, de la 635 miliarde euro la 1,24 miliarde euro.
Renault si principalul rival francez PSA Peugeot Citroen, al doilea mare constructor auto european dupa Volkswagen, au redus productia anul trecut pentru a restrange inventarul, incercand sa se adapteze la scaderea vanzarilor de automobile din Europa.
Renault anticipeaza contractarea pietei cu 3-4% in acest an, al cincilea consecutiv de declin.
"Sunt vesti bune pentru actionari, care cresc sansele distribuirii unui dividend bun, spre deosebire de Peugeot, unde probabil nu va fi niciun dividend", comenteaz- Sascha Gommel, analist pe industria auto la Commerzbank Frankfurt.
Livrarile Renault in afara Europei au crescut anul trecut cu 19%, generand 43% din afacerile companie, fata de 37% in 2010.
Vanzarile companiei in Brazilia le-au depasit anul trecut pe cele din Germania, in urcare cu 21%, statul sud-american devenind a doua piata a grupului dupa cea franceza. Rusia a urcat anul trecut cu cinci pozitii in topul pietelor Renault, pana le locul 4, dupa o crestere de 60% a vanzarilor.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS