Francezii acuza Renault de “Loganizare” si se tem ca masinile “low cost” vor reduce cota de piata a companiei
Renault a deschis o fabrica uriasa pentru productia de masini "low cost" in Maroc, care va ajunge la 400.000 de unitati pe an in 2013, si va avea in prima faza ca principala piata de export Europa, iar sindicalistii francezi acuza "Loganizarea" unor modele care vor reduce cota de piata a Renault, scrie Mediafax.
Uzina Dacia din Romania livreaza automobile pe 47 de piete din Europa si regiunea Mediteranei, in timp ce fabrica din Tanger ar fi trebuit sa aprovizioneze regiunea Africii, dar si alte zone mai indepartate, potrivit AFP.
Deschiderea fabricii din Maroc nu se face in detrimentul Frantei, a afirmat directorul general al Renault, Carlos Ghosn, in timpul ceremoniei, la care a participat si regele Marocului, Mohammed al VI-lea.
Fabrica din Tanger a atras critici puternice in Franta din cauza declinului constant al productiei grupului in tara de origine. Capacitatea fabricii se va situa in prima faza la 150.000-170.000 de unitati, cu o singura linie de productie, si circa 6.000 de angajati. Cutiile de viteze si motoarele, precum si alte componente, vor fi importate din Franta, Spania si Romania.
"Nu este ceva facut pe seama Frantei si din contra va da de lucru in Franta centrelor de inginerie, fabricilor de motoare si furnizorilor. In acelasi timp alocam in Franta productie cu valoare adaugata mai ridicata, precum masini electrice sau baterii", a spus el.
Productia uzinei din Maroc face parte din categoria "low-cost", astfel ca grupul a fost nevoit sa caute o tara cu forta de munca suficienta, calificata, si costuri competitive.
Amplasarea unei astfel de fabrici in Europa de Vest si mai ales in Franta ar fi fost imposibila, a spus el. Ghosn a subliniat de asemenea, ca intre Renault si subsidiara Dacia a grupului nu exista concurenta.
Fabrica este situata in zona libera din Melloussa, la 30 de kilometri de portul Tanger Med.
Fabrica din Maroc va produce monovolumul Lodgy, care va fi urmat de un vehicul utilitar si de un altul, tinut inca secret, potrivit AFP. Renault beneficiaza de mai multe avantaje ca urmare a amplasarii fabricii intr-o zona libera, intre care scutire de taxa pe companii cinci ani si un nivel redus ulterior, lipsa unei taxe de export si formalitati vamale acclerate.
Lodgy, care va fi produs in Maroc, benficiaza de succesul surprinzator al asutovehiculelor Dacia, fabricate in Romania, scrie Reuters. Modelul Logan din 2004 a avut mai mult succes in Europa decat in multe din tarile carora a fost destinat initial, precum India. Intre timp, Dacia Duster a devenit, de asemenea un succes in Franta, potrivit Reuters.
Autovehiculele produse in Maroc vor concura modele ale rivalilor, precum un vehicul comercial usor fabricat de Fiat si PSA in Turcia, a declarat Jean-Christophe Kugler, care supravegheaza regiunea Euromed pentru Renault.
Renault beneficiaza insa si de salariile din Maroc, mai scazute decat cele din Romania, a explicat Kugler. In Maroc salariul mediu va fi de 250 de euro, fata de 450 de euro in Romania.
Oficialul Renault a recunoscut ingrijorarea cauzata, dar considera "foarte importanta mentinerea competitivitatii fabricilor prin punerea lor in concurenta".
Pe langa Romania, Renault mai fabrica masini low-cost in India, Africa de Sud, Iran, Brazilia, Rusia si Columbia, pentru pietele locale.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS